Fred Bronner Fred is emeritus hoogleraar Communicatieweten- schap aan de Universiteit van Amsterdam. Binnen het bestuur fungeert hij als een echte ‘in-between’ tussen praktijk en wetenschap. Fred Bronner is na zijn studie Politicologie aan de UvA bij Veldkamp/Marktonderzoek gaan werken, waar hij zich voornamelijk heeft bezig gehouden met media- en voorlichtingsonderzoek. In 1978 promoveerde hij aan de UvA op een proefschrift over beslissingsgedrag van mensen. Vanaf 1987 was Fred algemeen directeur van Veldkamp en in 2002 legde hij die functie naast zich neer om meer tijd beschikbaar te hebben voor onderzoek en advisering. In hetzelfde jaar is hij benoemd tot hoogleraar en tot en met 2011 werkte hij bij de UvA, afdeling Communicatiewetenschap. Binnen het bestuur is Fred een echte ‘in-between’ en weet hij goed de brug tussen praktijk en wetenschap te bouwen. Fred Bronner schreef voor SWOCC publicatie 38 Multimediasynergie in reclamecampagnes. Van 1999 tot 2009 was Fred Bronner lid van de Raad van Advies van SWOCC.