Marc van Eck is 'kritisch visionair', positioneert scherp en vanuit authenticiteit. Faciliteert inspirerende workshops waar passie en ownership ontstaan. Sinds 2001 ondernemer. Oprichter Business Openers. Werkte bij Procter & Gamble en Bain & Company. Afgestudeerd bedrijfseconoom (Groningen). Is initiatiefnemer en voorzitter van de Internal Branding Groepering van het NIMA en Register Marketeer. Sinds 2001 ondernemer. Medeoprichter van Business Openers. Werkte als marketeer 8 jaar bij Procter & Gamble en als strategieconsultant bij Bain & Company. Afgestudeerd Bedrijfseconoom (Groningen). Van Eck is een internationale topspreker over merken. Vooral de praktische relevantie van het gebruik van 'merken' zet zijn publiek aan ermee aan de slag te gaan. Zijn persoonlijke merkwaarden zijn: oplossingsgericht, impulsief, creatief, gedreven en eigenwijs. Van Eck, managing partner van Business Openers, spreekt aan met zijn pragmatische visie op merken. Hij geeft het denken over merken een nieuwe impuls door het belang van het merk aan te tonen voor de dagelijkse praktijk. Hij inspireert door te laten zien wat er kan gebeuren als het merk gebruikt gaat worden binnen alle marketingdisciplines; en zeker ook daar buiten. In februari 2008 kwam zijn boek, 'Internal Branding in de praktijk' uit, dat behalve marketeers, ook interne communicatiespecialisten en HRM-ers aanspreekt. In zijn boek 'Internal Branding in de praktijk' wordt duidelijk hoe een brug te slaan tussen marketing en HRM, "zodat werknemers intensief betrokken zijn bij het laden van het merk en het verankeren van het merk binnen de organisatie" (quote: Tijdschrift voor Marketing die het boek aanraadt als "een absolute must" voor iedere marketeer). Door zijn adviezen functioneert bij veel profit en ook non-profit organisaties het merk als richtinggever voor communicatie, businessstrategie, innovatie en klantgericht handelen. Hierbij gebruikt hij de zogeheten BrandHouse©; een model dat door hemzelf is ontwikkeld om ook echt het merk als kompas te kunnen gebruiken. Van Eck geeft het denken over merken een nieuwe impuls door het belang van het merk aan te tonen voor de dagelijkse praktijk. Hij inspireert door te laten zien wat er kan gebeuren als je het merk als kompas gebruikt binnen alle marketingdisciplines, en ook er buiten.