jeroen de bakkerJeroen de Bakker (1968) was een van de oprichters van Qi, werkte de afgelopen jaren onder andere als directeur strategie & innovatie bij TBWA en startte in januari 2008 bureau 2008 dat inmiddels 2010 is geworden. In 2009 stond jij samen met Rembrandt Smids aan de wieg van het merkstrategische online mediabureau Brandwebbing. Vanaf 1 januari 2010 is De Bakker samen met Martijn Sengers en Remko Posthuma Lab1111 gestart. Dit nieuwe bedrijf ontwikkelt en exploiteert digitale communicatieproducten voor adverteerders, mediabedrijven en reclamebureaus. Jeroen de Bakker spreekt geregeld op congressen en publiceert in diverse media over merken, media & technologie. Verder werkt hij aan een aantal nieuwe media-initiatieven en adviseert hij diverse mediabedrijven (waaronder Webads) en adverteerders op het gebied van campagnewerkingsmodellen, de integratie van on- en offline marketing-communicatie en reclame-effectmetingen. Ook zit De Bakker in de raad van advies van het IAB en is hij ondermeer gastdocent van de postdoctorale leergang Merkmanagement aan de Academie van Management van de Rijksuniversiteit Groningen. De Bakker is een van Nederlands meest bekroonde online marketeer en staat in de Top100 Beste Marketeers van het Tijdschrift van Marketing op de 26e plaats.