erwin

Drs. Erwin Wijman is freelance journalist, auteur en marketingpublicist. Hij schrijft voor onder meer Adformatie, de Volkskrant, Het Financieele Dagblad, Vrij Nederland, Onze Taal, Automobiel Management. Hij schreef eerder voor NRC Handelsblad, Management Scope, Quote, Esquire, Businessweek/ Brandchannel, Sales Power, Sales Management, Custom Eyes, en Kampioen.  Belangrijkste aandachtsgebieden: media, reclame, massa-communicatie, marketing, psychologie, human interest, management, taal, namen en naamkunde. Is sinds 2006 lid van het Netwerk Naamkunde van het Meertens Instituut.  Publiceerde in november 2010 De verkoopmaffia/Waarom aardig zijn beter verkoopt (Uitgeverij Haystack). Publiceerde in 2007 De bedrijfsnamenfabriek, over trends en kuddegedrag in de naamgeving van bedrijven (Uitgeverij Nieuw Amsterdam, tweede druk 2008). Studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde en Literatuurwetenschap, Radboud Universiteit Nijmegen (diploma 1987).