De opleiding Strategisch Brand Management' gaat over merken, waarom merken belangrijk zijn, wat ze betekenen voor consumenten en professionals en wat u zou moeten doen om ze op de goede manier te gebruiken, ontwikkelen en beheren. De opleiding bestrijkt het complete vakgebied en maakt door de vele cases en voorbeelden de alledaagse praktijk van branding inzichtelijk. Deze post-hbo-opleiding verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede branding strategie op te zetten.Vragen die onder andere centraal staan, zijn:
Learnings
De opleiding Strategisch Brand Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. U leert actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. U brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van strategisch merkenbeleid. U leert hoe u een concreet plan van aanpak kunt opstellen. U leert hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien van een succesvolle implementatie. U rondt de opleiding af met een Post-HBO Diploma.
Onderwerpen van de opleiding
De opleiding Strategisch Brand Management bestaat uit de volgende zes blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college een en twee). Digital branding en social media strategie (college drie en vier). Merkconsistentie creëren en bewaken (college vijf en zes) - Content marketing, brand engagement en loyaliteit (college zeven en acht). Imago building en reputatie management (college negen en tien) - Strategic Brand Journey en het schrijven van een plan (college elf, twaalf en dertien).
Voor wie is deze opleiding geschikt?
De post-HBO Opleiding Strategic Brand Management is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.
Action learning
Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.
Docenten van de opleiding
Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van merkenbeleid en strategisch brand management. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent.
Lokatie, data en kosten
De opleiding 'Strategic Brand Management' vindt plaats in Utrecht. De opleiding start drie keer per jaar, in september, januari en april en kent 13 colleges. De reguliere colleges worden verspreid over zes dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Het collegegeld voor de Post-HBO opleiding Strategic Brand Management bedraagt € 2.890,- (ex-BTW). Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-.