Onderwerpen Post-HBO Brand Identity & Design

Tijdens de Post-HBO Opleiding 'Brand Identity & Design Management' leert u actief het geleerde te implementeren. Tijdens de opleiding wordt gebruik gemaakt van zowel theoretische als praktijkgerichte colleges, worden cases en opdrachten als werkvorm gehanteerd, vindt een ‘brand journey’ plaats en leert u onder begeleiding schrijven aan uw eigen designplan. 


Blok 1: Strategie, positionering en branding 

Vragen die tijdens deze twee kennissessies aan bod komen zijn: Hoe ontwikkel je een goede merkstrategie? Hoe zorg je ervoor dat strategie en positionering goed op elkaar aansluiten? Hoe kan er vanuit deze basis worden gebouwd aan een sterk (online) merk? Hoe kan er echte toegevoegde waarde worden geleverd en welke concepten hiervoor kunnen worden gebruikt.

  • College 1: Trends, ontwikkelingen, positioneren, merkstrategie, archetypen,  merkarchitectuur
  • College 2: Merkidentiteit, merkwaarden, ladderingmethode, value mapping, en marketingcommunicatie.

Blok 2: Online design, identity en social media  
Vragen die tijdens deze praktijkdag worden beantwoordt zijn: Welke ontwikkelingen zijn er op online branding en design gebied? Hoe kun je een goed digital designbeleid opzetten? Wat komt hier bij kijken? Hoe kan social media ingebed worden in de organisatie? Wat zijn de best practices en inspirerende cases? Dit en meer wordt aan de hand van opdrachtenen praktijkcases op deze dag behandeld.
  • College 3: Digital branding, design management, performance based marketing, online design management 
  • College 4: Online marketing, social media, online communicatie, social PR, meten en bijsturen.

Blok 3: Merkconsistentie en alignment creëren en bewaken
Tijdens dit blok staat het creëren  managen en bewaken van merkconsistentie centraal. Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activeiten in een organisatie? Hoe manage je de brand identity? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaarborgd blijft? Wat leveren dit soort inspanningen op?
  • College 5: Brand alignment, identiteitsmanagement, merkconsistentie creëren, managen en bewaken
  • College 6: Implementatie van brand alignmentprojecten, werking systemen, mensen meekrijgen

Blok 4: Brand & design development, productontwikkeling en innovatie 
Tijdens dit blok staat brand & design development, productontwikkeling en brand driven innovatie centraal. Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe kan innovatie het merk verder helpen? Hoe kun je een merkgedreven innovatieproces creëren en hoe manage je dit? Hoe verhoog je de kans op succesvolle designinnovaties?
  • College 7: Brand & design development, productontwikkeling, merkgedreven innovatie.
  • College 8: Implementatie designontwikkelingsprojecten: werking systemen, mensen meekrijgen, hoe aanvliegen?

Blok 5: Merkidentiteit, design management en designprocessen   
Onderwerpen die tijdens dit blok centraal staan, zijn: het creëren van een heldere merkidentiteit als ook de inzet van design management hierbij. Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ontwerp je een goede designstrategie, hoe zorg je ervoor dat er een herkenbare visuele identiteit ontstaat? Hoe manage je het totale designproces?
  • College 9: Merkidentiteit, designmanagement en designprocessen
  • College 10: Implementatie designprojecten: werking systemen, mensen meekrijgen, hoe aanvliegen?

Blok 6: Brand Journey en het Design Plan. 
Tijdens dit blok staat integratie van het geleerde centraal. Er vindt een brand journey plaats bij een best-in-class merk waar state-of-the-art branddesignbeleid wordt ervaren. Hierna wordt er aan een groepscase gewerkt en leert u hoe u een eigen designplan kunt schrijven. Vragen die worden beantwoordt zijn: Hoe ziet theorie er in de praktijk uit? Hoe structureer je je designstrategie in een concreet plan van aanpak? Hoe ga je te werk bij de start van de implementatie?  
  • College 11: Brand Journey bij een Best-of-Class merk: rondleiding, college en discussie.
  • College 12: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan je eigen designplan.
  • College 13: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan je eigen designplan.

   

Vertrouwd door meer dan 5.000 toonaangevende bedrijven
Over NIBAAOpleidingslocatiesContact
Introcursus Branding
10
Algemene voorwaardenPrivacy Policy
Alle rechten voorbehouden. © 2021.
Privacy beleid
crossmenu