Learnings
De opleiding 'Brand Identity & Design Management' reikt u nieuwe concepten, inzichten en kennis aan over designstrategie, identiteitsmanagement en merkmeerwaarde, het ontwerp en de implementatie van designprogramma's en -activiteiten om merkmeerwaarde op te bouwen, te meten en te beheren. U leert aan de hand van conceptuele, praktijkgerichte en competentiegerichte colleges het geleerde eigen te maken en er direct mee aan de slag te gaan. U leert tot slot hoe u uw plannen vorm kunt geven en daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen. Tijdens een bedrijfsbezoek bij een best-of-class-bedrijf wordt inzicht verkregen over hoe succesvol designbeleid gestalte kan krijgen. U rondt de opleiding af met een post-doctoraal diploma.
Onderwerpen van de opleiding
De post-doctorale opleiding Brand Identity & Design Management bestaat uit de volgende blokken. Strategische perspectieven, change management en design leadership (college 1 t/m 4) - Design equity, merkmeerwaarde en designplan (college 5 t/m 9) - Branding, positioneren en online design management (college 10 t/m 13) - Merkconsistentie, reputatie- en designmanagement (college 14 t/m 19)- Brand journey en het strategisch designplan (college 20 t/m 22).
Docenten van de opleiding
Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van design en identiteitsmanagement. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent.
Lokatie, data en kosten
De opleiding 'Brand Identity & Design Management' vindt plaats in Utrecht. De opleiding start twee keer per jaar, in maart en oktober en kent 22 colleges. De reguliere colleges worden verspreid over tien dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Het collegegeld voor de opleiding Brand Identity & Design Management bedraagt € 3.990,- (ex-BTW). Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-.