€1,790.00
De ontwikkelingen op het gebied van social media staan niet stil. U wilt dat uw organisatie/merk hierin mee kan en voordelen oplevert. In deze opleiding wordt u bijgepraat over welke tools u kunt inzetten en welke strategische keuzes u hierin kunt maken. De volgende vragen staan o.a. centraal: Welke trends en ontwikkelingen op social media gebied zijn er? Hoe kan social media beter ingebed worden in de marketingstrategie? Welke online tools kunnen er gebruikt worden om het merk uit te bouwen? Welke online brandingprincipes kunnen hiervoor ingezet worden? Display marketing, retargetting en performance based branding.
De leergang Social Media & Branding reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van (social media en merkenbeleid. Leert u hoe u uw social media plannen daadwerkelijk geïmplementeerd krijgt en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien van een succesvolle implementatie.
De leergang Social Media & Branding bestaat uit de volgende vier blokken. Strategie, Branding & Positionering (college een en twee) – Online marketing en social media, cases en opdrachten (college drie en vier). – Social media strategie en online branding tools (college vijf en zes) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor nadere uiteenzetting van de colleges, kunt u contact met ons opnemen.
De leergang Social Media & Branding is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.
Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een (online) branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.
Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van merkenbeleid, social media en online marketing. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Klik hier voor een overzicht van het docentencorps.
Aanmelden kan op de locaties: Amsterdam, Arnhem, Assen, Breda, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Emmen, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Rotterdam, Utrecht, Venlo of Zwolle. De reguliere colleges worden gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Via deze link vindt u alle collegedata behorende bij deze opleiding. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning (dit zijn video-opnames van een recente klassikale opleiding, voorzien van slides en geluid). Dit biedt u extra flexibiliteit.
Het collegegeld voor de opleiding Social Media & Branding bedraagt € 1.790,- (ex-BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. De opleiding start vier keer per jaar: in januari, maart, mei en oktober.
Wilt u zich inschrijven voor de praktijkopleiding Social Media & Branding? Dat kan via deze link. Indien u nog vragen heeft en/ of een voorlopige reservering wilt maken, dan verzoeken we u deze naar ons te mailen op contact@nibaa.nl.