€1,890.00
Onderzoek laat zien dat merkleiders die niet consistent door marketing worden ondersteund, een beperkte levensduur hebben. Marketingprofessor Golder concludeert dat slechts 23% van de merkleiders uit 1923, in 1997 nog steeds marktleider is, 28% is verdwenen. De uitkomsten verrassen nauwelijks: dagelijks verliezen merken waarde, door weglopende klanten of nieuwe concurrerende producten. Merken moeten continu worden onderhouden en opnieuw ingevuld, om relevant te blijven voor consumenten. Wie het leiderschap wil behouden moet blijven veranderen. De opleiding ‘Brand leadership’ verschaft u de noodzakelijke conceptuele kennis én inzichten om uw merk richting ‘brand leadership’ te bewegen. Vragen die centraal staan, zijn:
De opleiding ‘Brand Leadership’ brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en reikt u nieuwe inzichten en perspectieven aan over merkbeleid en de principes van brand leadership. Verder leert het u hoe u deze inzichten, kunt toepassen in uw eigen bedrijf en hoe u deze kennis kunt vormgeven in een strategisch plan van aanpak wat daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden. U rond de opleiding af met een ‘brand journey’ bij een best-of-class bedrijf waar u getuige bent van een succesvolle brand leadership implementatie.
De opleiding ‘Brand Leadership’ bestaat uit de volgende vier blokken: business strategy, branding perspectieven en concepting (college een en twee). Cultuur, verandermanagement en brand leadership issues (college drie en vier). Brand leadership, brand equity en merkmeerwaarde (college vijf en zes). Brand Journey en schrijven van een strategisch brandplan (college zeven en acht). Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, kunt u contact met ons opnemen.
De opleiding ‘Brand Leadership’ is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, algemeen managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en wilt deze graag toepassen in de praktijk.
Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van merkenbeleid, leadership en verandermanagement. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Klik hier voor een overzicht van het docentencorps.
Aanmelden kan op de locaties: Amsterdam, Arnhem, Assen, Breda, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Emmen, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Rotterdam, Utrecht, Venlo of Zwolle. De reguliere colleges worden gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Via deze link vindt u alle collegedata behorende bij deze opleiding. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning (dit zijn video-opnames van een recente klassikale opleiding, voorzien van slides en geluid). Dit biedt u extra flexibiliteit.
Het collegegeld voor de opleiding Brand Leadership bedraagt € 1.890,- (ex-BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. De opleiding start vier keer per jaar: in januari, maart, mei en oktober.
Wilt u zich inschrijven voor de opleiding Brand Leadership? Dat kan via deze link. Indien u nog vragen heeft en/ of een voorlopige reservering wilt maken, dan verzoeken we u deze naar ons te mailen op contact@nibaa.nl.