De MBA-opleiding ‘Strategisch Design Management’ verschaft u nieuwe kennis, vaardigheden én inzichten om betere designbeslissingen te kunnen nemenen wordt uw leiderschapsrol tot een hoger niveau gebracht
Module 1: Strategisch management en design leadership (academisch)
Vragen die tijdens dit blok aan bod komen, zijn: Welke concepten op het gebied van strategisch-, marketing- en design management zijn er? Welke businessmodellen zijn er, welke perspectieven en hoe zijn bepaalde inzichten te gebruiken? Andere vragen zijn: Welke insights en concepten kunt u gebruiken bij het veranderen (cq design-driven maken) van de organisatie ? Welke cultuuraspecten spelen een rol hierbij en welke modellen zijn er op het gebied van internal branding? Welke leiderschapskwaliteiten zijn nodig bij verandertrajecten en wat kunnen we leren van design leaders op dit vlak?
College 1: Strategisch management, perspectieven en paradoxen, business- , marketing- en designconcepten
College 2: Industry context, markets & resources, business-, corporate- en networklevel strategy
College 3: Cultuuraspecten, organisatiestructuur, verandermanagement, change en design concepten
College 4: Internal branding, design leadership issues, insights, modellen en kenmerken design leaders
College 5: Design equity, design-driven-change, value creation, design management, designbeleid en -strategie
College 6: Design leadership modellen, kenmerken en inzichten design leaders, implementatieaspecten
College 7: Brand Journey bij een Best-of-Class merk
College 8: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan uw designplan.
College 9: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan uw designplan.
Module 2: Branding, positioneren en online design (praktijkgericht)
Vragen die tijdens dit blok centraal staan, zijn: Hoe zorg je ervoor dat strategie en positionering goed op elkaar aansluiten? Hoe kan er gebouwd worden aan een sterk merk? Hoe kan er echte toegevoegde waarde worden geleverd. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activeiten in een organisatie? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaarborgd blijft? Hoe kan digital-, design- en reputatiebeleid strategisch ingebed worden in de organisatie? Hoe vlieg je dit soort trajecten aan?
College 10: Trends, ontwikkelingen, design strategy, merkmodellen
College 11: Merkidentiteit, merkwaarden, marketingcommunicatie
College 12: Online design mgt, visual identity, online communicatie
College 13: Digital branding, online reputatie mgt, meten en bijsturen.
College 14: Customer experience, branding, multichannel management
College 15: Hoe aanvliegen van projecten, systemen en mensen
College 16: Brand Journey bij een Best-of-Class merk.
Vragen die tijdens dit blok centraal staan, zijn: Hoe zorg je ervoor dat strategie en positionering goed op elkaar aansluiten? Hoe kan er gebouwd worden aan een sterk merk? Hoe kan er echte toegevoegde waarde worden geleverd. Andere vragen zijn: Welke digital trends zijn er op het gebied van design? Hoe kan de merkidentiteit online worden doorvertaald? Hoe gaan visual identity en social media samen? Hoe vlieg je dit soort trajecten aan?
College 17: Identiteitsmanagement, merkconsistentie creëren
College 18: Implementatie alignmentprojecten, systemen en mensen
College 19: Imago building, verwachting- en reputatie management
College 20: Implementie reputatieprojecten, systemen en mensen
College 21: Merkidentiteit, designmanagement en designprocessen
College 22: Implementatie designprojecten: systemen en mensen
College 23: Brand Journey bij een Best-of-Class merk.
College 24: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan het designplan.
College 25: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan het designplan.
Module 4: Management en designbeleid (strategische planning)
In deze module wordt planning vanuit een breed strategisch kader ingestoken. Er wordt aandacht besteed aan alle managementdisciplines die raakvlakken hebben met designbeleid zoals finance, marketing, HR, sales, supply chain en R&D management. U leert in dit perspectief solide merk- , design- en marketingbeleid ontwikkelen en implementeren.
College 26: Financieel management en designbeleid
College 27: Casuistiek: strategische planning vanuit financieel perspectief
College 28: Marketing- , communicatie- en sales en designbeleid
College 29: Casuistiek: strategische planning vanuit marketing perspectief
College 30: Logistiek, supply chain management, R&D en designbeleid
College 31: Casuistiek: strategische planning vanuit logistiek perspectief
College 32: Human resource management en designbeleid
College 33: Casuistiek: strategische planning vanuit hr-perspectief
Module 5: Thesis, onderzoek en afstuderen (research)
De MBA-thesis omvat het doen van een zelfstandig onderzoek van ongeveer 250- 300 uur, waarin u een concreet designprobleem systematisch analyseert op verbetermogelijkheden. U gebruikt hierbij geaccepteerde wetenschappelijke onderzoeksmethoden en u geeft uw dissertatie vorm in een strategisch designplan.
College 34: De MBA-thesis: het doen van zelfstandig onderzoek
College 35: Probleemstelling en Methoden van onderzoek
College 36: Uitleg en onder begeleiding werken aan de thesis
College 37: Onderzoeksresultaten: analyse en statistiek
College 38: Presentatie en verdediging dissertatie