De International MBA-opleiding ‘Brand Management’ verschaft u nieuwe kennis, vaardigheden én inzichten om betere brandingbeslissingen te kunnen nemenen wordt uw leiderschapsrol tot een hoger niveau gebracht
Module 1: Strategisch management en brand leadership (academisch)
Vragen die tijdens dit blok aan bod komen, zijn: Welke concepten op het gebied van strategisch-, marketing- en brand management zijn er? Andere vragen zijn: Welke insights en concepten kunt u gebruiken bij het veranderen (cq brand-driven maken) van de organisatie ? Welke cultuuraspecten spelen een rol hierbij en welke modellen zijn er op het gebied van branding en leadership? Welke leiderschapskwaliteiten zijn nodig bij verandertrajecten en wat kunnen we leren van brand leaders op dit vlak?
College 1: Strategisch management, perspectieven en paradoxen, business- , marketing- en brandconcepten
College 2: Industry context, markets & resources, business-, corporate- en networklevel strategy
College 3: Cultuuraspecten, organisatiestructuur, verandermanagement, change en merkconcepten
College 4: Internal branding, brand leadership issues, insights, modellen en kenmerken brand leaders
College 5: Creatie van brand equity, merkmeerwaarde, brand value, brand building en merkstrategie
College 6: Brand leadership modellen, kenmerken en inzichten brand leaders, implementatieaspecten
College 7: Brand Journey bij een Best-of-Class merk
College 8: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan uw brandplan.
College 9: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan uw brandplan.
Module 2: Branding, positioneren en online marketing (praktijkgericht)
Vragen die tijdens dit blok centraal staan, zijn: Hoe zorg je ervoor dat strategie en positionering goed op elkaar aansluiten? Hoe kan er gebouwd worden aan een sterk merk? Hoe kan er echte toegevoegde waarde worden geleverd. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activeiten in een organisatie? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaarborgd blijft? Hoe kan digital-, design- en reputatiebeleid strategisch ingebed worden in de organisatie? Hoe vlieg je dit soort trajecten aan?
College 10: Trends, ontwikkelingen, brand strategy, positioneren.
College 11: Merkidentiteit, merkwaarden, marketincommunicatie
College 12: Digital branding, social media, performance based marketing
College 13: Online marketing, brand engagement, meten en bijsturen
College 14: Customer experience, branding, multichannel management
College 15: Hoe aanvliegen van projecten, systemen en mensen
College 16: Brand Journey bij een Best-of-Class merk.
Vragen die tijdens deze module aan bod komen zijn o.a. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activeiten in een organisatie? Hoe manage je de (online) reputatie? Hoe bouw je een gewenste reputatie op? Hoe ontwerp je een goede designstrategie en hoe manage je het totale designproces. Centraal in deze module staat het werken aan je eigen vaardigheden om dit soort trajecten goed uit de verf te laten komen.
College 17: Identiteitsmanagement, merkconsistentie creëren
College 18: Implementatie alignmentprojecten, systemen en mensen
College 19: Imago building, verwachting- en reputatie management
College 20: Implementie reputatieprojecten, systemen en mensen
College 21: Merkidentiteit, designmanagement en designprocessen
College 22: Implementatie designprojecten: systemen en mensen
College 23: Brand Journey bij een Best-of-Class merk.
College 24: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan het brandplan.
College 25: Casuïstiek en onder begeleiding werken aan het brandplan.
Module 4: Management en merkenbeleid (strategische planning)
In deze module wordt planning vanuit een breed strategisch kader ingestoken. Er wordt aandacht besteed aan alle managementdisciplines die raakvlakken hebben met merkbeleid zoals finance, marketing, HR, sales, supply chain en R&D management. U leert in dit perspectief solide merk- en marketingbeleid ontwikkelen en implementeren.
College 26: Financieel management en merkbeleid
College 27: Casuistiek: strategische planning vanuit financieel perspectief
College 28: Marketing- , communicatie- en sales en merkbeleid
College 29: Casuistiek: strategische planning vanuit marketing perspectief
College 30: Logistiek, supply chain management, R&D en merkbeleid
College 31: Casuistiek: strategische planning vanuit logistiek perspectief
College 32: Human resource management en merkbeleid
College 33: Casuistiek: strategische planning vanuit hr-perspectief
Module 5: Advanced marketing en brand management (internationaal)
Deze module wordt gevolgd aan de London Business School (UK) in combinatie met een brand journey in Dublin (Ireland). Tijdens de collegedagen in London leert u hoe advanced marketing strategy en brand management bedreven kan worden van de beste docenten op dit gebied. Hierna leert u tijdens de brand journey naar de europese hoofdkantoren van Google, LinkedIn, Twitter en Facebook hoe (digital) merkenbeleid bij deze bedrijven werkt.
College 34: Advanced Marketing Strategy
College 35: Analysis for Marketing Planning and Decision Making
College 36: Brand Management
College 37: Going to Market: Managing th Channel and Sales Force
College 38: Pricing strategy
College 39: Managing and Marketing Innovation
College 40: Brand Journey: social marketing & corporate strategy
College 41: Brand Journey: enhancing business performance
College 42: Brand Journey: facilitating employee engement
Module 6: Thesis, onderzoek en afstuderen (research)
De MBA-thesis omvat het doen van een zelfstandig onderzoek van ongeveer 250- 300 uur, waarin u een concreet merkprobleem systematisch analyseert op verbetermogelijkheden. U gebruikt hierbij geaccepteerde wetenschappelijke onderzoeksmethoden en u geeft uw dissertatie vorm in een strategisch brandplan.
College 43: De MBA-thesis: het doen van zelfstandig onderzoek
College 44: Probleemstelling en Methoden van onderzoek
College 45: Uitleg en onder begeleiding werken aan de thesis
College 46: Onderzoeksresultaten: analyse en statistiek
College 47: Presentatie en verdediging dissertatie