Prijs:
€2,990.00
inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur
Interessegebied:
Reputatie Management
Locaties:
Amsterdam, Arnhem, Assen,
Breda, Den Bosch, Eindhoven,
Emmen, Enschede, Groningen,
Leeuwarden, Maastricht, Middelburg,
Rotterdam, Utrecht, Venlo, Zwolle
Reputation Strategy & Implementation studeren in omgeving
Amsterdam, maar wat is het? Tijdens deze opleiding leert u hoe u reputatiebeleid kunt inbedden in de organisatie. U leert tevens hoe u een verandering tot stand kunt brengen die zowel omarmd wordt door de stakeholders als goed geborgd wordt in de bedrijfsprocessen. Vragen die centraal staan, zijn: Hoe ontwikkel je een goede reputatiestrategie en hoe rol je deze uit? Hoe manage je de (online) reputatie? Welke tools kun je gebruiken? Hoe ga je om met negatieve (online) berichtgeving over je
merk? Hoe kan ik de organisatie gereed maken voor implementatie van de reputatiestrategie? Hoe kan ik het reputatiebeleid in alle geledingen/ processen van de organisatie inbrengen? Welke (verander) tactieken kan ik gebruiken om interne weerstand te overwinnen?
De opleiding brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van strategisch reputatiebeleid. Het leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd krijgt en laat u concrete praktijkvoorbeelden zien van succesvolle reputatie-implementaties in omgeving
Amsterdam. Er wordt kennis opgedaan over gedragsverandering, change management, internal
branding en leiderschap. U krijgt tools aangereikt waarmee u (tactische) veranderingen beter kunt implementeren. U leert tevens hoe u het reputatiebeleid in alle geledingen van de organisatie kunt inbrengen en hoe u deze consistent kunt houden. Daarnaast leert u ook hoe u de nieuwe reputatieprocessen kunt borgen in de organisatie.
De opleiding Reputation Strategy & Implementation bestaat uit onderstaande blokken. Daarnaast volgt er nog een bedrijfsbezoek.
Dag 1: Strategie, Branding & Positioneren
Tijdens deze dag leert u onder andere het volgende. Hoe ontwikkel je een goede strategie? Hoe zorg je ervoor dat strategie en positionering goed op elkaar aansluiten? Hoe kan er vanuit deze basis worden gebouwd aan een sterk merk? Hoe kan er echte toegevoegde waarde worden geleverd en welke concepten hiervoor kunnen worden gebruikt
Dag 2: Online reputatiemanagement en social media
Welke online ontwikkelingen zijn er? Hoe kun je een goed online reputatiebeleid opzetten en implementeren? Wat komt hier allemaal bij kijken? Hoe kun je social media en ORM strategisch inbedden in de organisatie? Hoe ga je om met negatieve berichtgeving? Hoe vlieg je dit soort trajecten aan ?
Dag 3: Imago building, Perceptie- en Reputatiemanagement
Tijdens deze dag staat het bouwen, creëren en managen van het imago/ de reputatie centraal. Vragen die tijdens aan bod komen zijn: Hoe manage je de (online) reputatie? Hoe bouw je een gewenste reputatie op? Hoe kun je de perceptie sturen en hoe manage je de verwachting? Tijdens het avondcollege staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe krijg je mensen mee met je plannen? En welke vaardigheden zijn hierbij van belang?
Dag 4: Verandertactieken en internal branding
Tijdens dit blok wordt er ingezoomd op verandertactieken die gebruikt kunnen worden om interne weerstand te overwinnen. Tijdens deze dag leert u hoe u de vertaalslag kunt maken vanuit de reputatiestrategie naar een tactisch veranderplan. U leert met welke methoden, interventies voorbereid, geïnitieerd en gemanaged. kunnen worden, zodanig dat er een collectieve kracht kan ontstaan waarmee nieuwe invulling gegeven kan worden aan het reputatiebeleid.
Dag 5: Engagement en Living the Brand
Tijdens dit blok wordt er ingezoomd op het verankeren van het reputatiebeleid in de organisatie. Hoe kan ervoor worden gezorgd dat het merkgedrag voor alle medewerkers een automatisme wordt? Hoe kunnen interne procedures en systemen, worden aangepast aan het merk/ reputatie? Hoe kunnen medewerkers actief bij de organisatie worden betrokken?
De opleiding Reputation Strategy & Implementation is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie en reputatiemanagers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties in omgeving Amsterdam. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.
Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van merkenbeleid, verandermanagement en reputatiemanagement. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent.
Klik hier voor een overzicht van het docentencorps.
Aanmelden kan op de locaties: Amsterdam, Arnhem, Assen, Breda, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Emmen, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Rotterdam, Utrecht, Venlo of Zwolle. De reguliere colleges worden gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag.
Via deze link vindt u alle collegedata behorende bij deze opleiding. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning (dit zijn video-opnames van een recente klassikale opleiding, voorzien van slides en geluid). Dit biedt u extra flexibiliteit.
Het collegegeld voor de opleiding Reputation Strategy & Implementation bedraagt € 2.990,- (ex-BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. De opleiding start vier keer per jaar: in januari, maart, mei en oktober.
Wilt u zich inschrijven voor de praktijkopleiding Reputation Strategy & Implementation in de omgeving van
Amsterdam?
Dat kan via deze link. Indien u nog vragen heeft en/ of een voorlopige reservering wilt maken, dan verzoeken we u deze naar ons te mailen op contact@nibaa.nl.