Prijs:
€2,990.00
inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur
Interessegebied:
Brand Management
Customer Management
Locaties:
Amsterdam, Arnhem, Assen,
Breda, Den Bosch, Eindhoven,
Emmen, Enschede, Groningen,
Leeuwarden, Maastricht, Middelburg,
Rotterdam, Utrecht, Venlo, Zwolle
De opleiding brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van strategisch merkenbeleid. Het leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd krijgt en laat u concrete praktijkvoorbeelden zien van succesvolle implementaties uit omgeving Zaandam. Er wordt kennis opgedaan over gedragsverandering, change management, internal branding en leiderschap. U krijgt tools aangereikt waarmee u (tactische) veranderingen beter kunt implementeren. U leert tevens hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatie kunt inbrengen en hoe u deze consistent kunt houden. Daarnaast leert u ook hoe u de nieuwe merkprocessen kunt borgen in de organisatie.
De opleiding Merkstrategie & Implementatie bestaat uit onderstaande blokken. Daarnaast volgt er nog een bedrijfsbezoek.
Dag 1: Strategie, Branding & Positioneren
Tijdens deze dag leert u onder andere het volgende. Hoe ontwikkel je een goede strategie? Hoe zorg je ervoor dat strategie en positionering goed op elkaar aansluiten? Hoe kan er vanuit deze basis worden gebouwd aan een sterk merk? Hoe kan er echte toegevoegde waarde worden geleverd en welke concepten hiervoor kunnen worden gebruikt
Dag 2: Digital branding en social media
Welke ontwikkelingen zijn er op online branding gebied? Hoe kun je een goed digital brandingbeleid opzetten? Wat komt hier bij kijken? Hoe kan social media strategisch ingebed worden in de organisatie? Wat zijn de best practises en inspirerende cases? Hoe vlieg je dit soort trajecten aan?
Dag 3: Merkconsistentie creëren en bewaken
Op dag 3 staat het creëren managen en bewaken van merkconsistentie centraal. Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activeiten in een organisatie? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaarborgd blijft? Wat leveren dit soort inspanningen op? Tijdens het avondcollege staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe krijg je mensen mee met je plannen? en welke vaardigheden zijn hierbij van belang?
Dag 4: Verandertactieken en internal branding
Tijdens dit blok wordt er ingezoomd op verandertactieken die gebruikt kunnen worden om interne weerstand te overwinnen. Tijdens deze dag leert u hoe u de vertaalslag kunt maken vanuit de merkstrategie naar een tactisch veranderplan. U leert met welke methoden, interventies voorbereid, geïnitieerd en gemanaged. kunnen worden, zodanig dat er een collectieve kracht kan ontstaan waarmee nieuwe invulling gegeven kan worden aan de merkbeleving.
Dag 5: Brand engagement en Living the Brand
Tijdens dit blok wordt er ingezoomd op het verankeren van de merkbeleving in de organisatie. Hoe kan ervoor worden gezorgd dat het merkgedrag voor alle medewerkers een automatisme wordt? Hoe kunnen interne procedures en systemen, worden aangepast aan het merk? Hoe kunnen medewerkers actief bij de organisatie worden betrokken?
De opleiding 'Merkstrategie & Implementatie' is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties in omgeving Zaandam. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.
Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van merkenbeleid, verandermanagement en strategisch brand management. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent.
Klik hier voor een overzicht van het docentencorps.
Aanmelden kan op de locaties: Amsterdam, Arnhem, Assen, Breda, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Emmen, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Rotterdam, Utrecht, Venlo of Zwolle. De reguliere colleges worden gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag.
Via deze link vindt u alle collegedata behorende bij deze opleiding. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning (dit zijn video-opnames van een recente klassikale opleiding, voorzien van slides en geluid). Dit biedt u extra flexibiliteit.
Het collegegeld voor de opleiding Merkstrategie & Implementatie bedraagt € 2.990,- (ex-BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. De opleiding start vier keer per jaar: in januari, maart, mei en oktober.
Wilt u zich inschrijven voor de praktijkopleiding Merkstrategie & Implementatie in omgeving
Zaandam?
Dat kan via deze link. Indien u nog vragen heeft en/ of een voorlopige reservering wilt maken, dan verzoeken we u deze naar ons te mailen op contact@nibaa.nl.