Prijs:
€1,790.00
inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur
Interessegebied:
Design Management
Locaties:
Amsterdam, Arnhem, Assen,
Breda, Den Bosch, Eindhoven,
Emmen, Enschede, Groningen,
Leeuwarden, Maastricht, Middelburg,
Rotterdam, Utrecht, Venlo, Zwolle
Brand Identity & Design Management studeren in omgeving
Groningen, maar wat is het? Organisaties moeten in onze veranderende samenleving steeds meer moeite doen om product of dienst onder de aandacht te brengen. De eerste indruk is vaak beslissend in een keuzeproces van de consument. Designmanagement kan organisaties helpen om een goede eerste indruk achter te laten. Het omvat alle activiteiten die ervoor zorgen dat de (visuele) identiteit van een organisatie effectief kan worden ingezet bij het realiseren van organisatiedoelen (in samenhang met haar identiteit en
positionering). Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede designstrategie op te zetten. Vragen die centraal staan, zijn: Hoe kan er meerwaarde worden gecreëerd door van design (‘total user experience’). Hoe kan er een herkenbare, aansprekende en onderscheidende Brand Identity worden gecreëerd? Hoe kan hier een duidelijk zichtbare representatie (Visual Identity) uit worden gedestilleerd? Welke rol spelen internet en social media bij het optuigen van een succesvolle designstrategie?
De leergang Brand Identity & Design Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van designbeleid. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek in omgeving Groningen zien hoe het eindresultaat eruit kan zien van een succesvolle implementatie.
De opleiding Brand Identity & Design Management bestaat uit de volgende vier blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college een en twee). Online design, identity en social media, cases en opdrachten (college drie en vier).
Merkidentiteit, design management en online marketing (college vijf en zes) – Bedrijfsbezoek (college zeven).
Klik hier voor een nadere uiteenzetting van de colleges.
De opleiding Brand Identity & Design Management is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties in omgeving Groningen. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en wilt deze graag toepassen in de praktijk.
Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een designstrategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.
Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van merkenbeleid, design management en identiteitsmanagement. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent.
Klik hier voor een overzicht van het docentencorps.
Aanmelden kan op de locaties: Amsterdam, Arnhem, Assen, Breda, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Emmen, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Rotterdam, Utrecht, Venlo of Zwolle. De reguliere colleges worden gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag.
Via deze link vindt u alle collegedata behorende bij deze opleiding. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning (dit zijn video-opnames van een recente klassikale opleiding, voorzien van slides en geluid). Dit biedt u extra flexibiliteit.
Het collegegeld voor de opleiding Brand Identity & Design Management bedraagt € 1.790,- (ex-BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. De opleiding start vier keer per jaar: in januari, maart, mei en oktober.
Wilt u zich inschrijven voor de praktijkopleiding Brand Identity & Design Management in de omgeving van
Groningen?
Dat kan via deze link. Indien u nog vragen heeft en/ of een voorlopige reservering wilt maken, dan verzoeken we u deze naar ons te mailen op contact@nibaa.nl.