Tijdens de eerste drie blokken ligt de focus op het aanscherpen van uw vaardigheden. Daarnaast vindt er een kennisoverdracht plaats die u kan ondersteunen bij het bereiken van uw implementatiedoelstellingen. Tijdens de leergang staat vooral de HOE-vraag centraal. Hoe vliegt u bepaalde projecten aan? en hoe krijgt u mensen mee? Waar moet u op sturen? etcetera. Blok 4 omvat het optionele bedrijfsbezoek waar inspiratie kan worden opgedaan.
Blok 1: Merkconsistentie en alignment creëren en bewaken
In college 1 staat het creëren managen en bewaken van merkconsistentie centraal (aan de hand van diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activeiten in een organisatie? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaardborgd blijft? Wat leveren dit soort inspanningen op? Tijdens college 2 staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? en welke vaardigheden zijn hierbij van belang?
College 1: Brand alignment, merkconsistentie creëren, managen en bewaken (praktijkcases)
College 2: Hoe aanvliegen van projecten, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee, etc. (vaardigheden)
Blok 2: Imago building, perceptie- en reputatiemanagement
In college 3 staat het bouwen, creëren en managen van het imago/ de reputatie centraal. Vragen die tijdens aan bod komen zijn: Hoe manage je de (online) reputatie? Hoe bouw je een gewenste reputatie op? Hoe kun je de perceptie sturen en hoe manage je de verwachting? Tijdens college 4 staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? En welke vaardigheden zijn hierbij van belang?
College 3: Imago building, perceptie-, verwachting- en reputatie management (praktijkcases)
College 4: Hoe aanvliegen van projecten, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee, etc. (vaardigheden)
Blok 3: Merkidentiteit, design management en online marketing
In college 5 staat het creëren van een heldere merkidentiteit centraal als ook de inzet van design management hierbij (aan de hand van diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ontwerp je een goede designstrategie, hoe zorg je ervoor dat er een herkenbare visuele identiteit ontstaat? Hoe manage je het totale designproces? En wat is de rol van het internet en social media hierbij? Tijdens college 6 staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? En welke vaardigheden zijn hierbij van belang?
College 5: Merkidentiteit, designmanagement, designprocessen, rol van online marketing, (praktijkcases)
College 6: Hoe aanvliegen van projecten, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee, etc. (vaardigheden)
Blok 4: Bedrijfsbezoek (inspiratie)
Deze sessie kunt u optioneel bijwonen. Het bedrijfsbezoek is gepland ter inspiratie en aanvulling op het geleerde tijdens de leergang. Er wordt een bedrijf bezocht wat recent een succesvolle 'brand' implementatie heeft doorgevoerd en de resultaten graag met ons wil delen. Aan het einde van de bijeenkomst is er een rondleiding door het bedrijf en sluiten we de leergang officieel af met een borrel.