Maar al te vaak strandt een zorgvuldig uitgedachte merkstrategie in de implementatiefase. Wat op papier een perfecte ‘road to succes’ lijkt, blijkt in de praktijk vaak onrealistisch en onhaalbaar te zijn. Veel genoemde oorzaken zijn: gebrek aan commitment, afdelingen die niet willen samenwerken en simpelweg een gebrek aan kennis en vaardigheden bij degenen die de klus moeten klaren. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om ‘brand leadership’ te tonen bij verandertrajecten en leert u om synergie te halen uit verschillende disciplines. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Op welke wijze kunt u ‘leadership’ tonen in de aanpak van bepaalde merkimplementaties?
  • Hoe grijpen brand, design en reputatie management in elkaar en waar kunnen zij elkaar versterken?
  • Hoe kunt u gebruikmakend van deze domeinen meerwaarde creëren in de perceptie van de consument?
  • Hoe vliegt u bepaalde merkprojecten aan en hoe krijgt u de juiste mensen mee?

Learnings 

De leergang Brand Leadership & Value Creation brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van merkgedreven  innovatiebeleid. Verder leert het u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.


Onderwerpen van de leergang

De leergang Brand Leadership & Value Creation bestaat uit de volgende vier blokken: branding; merkconsistentie en alignment creëren en bewaken (college een en twee). Imago building, perceptie management en (online) reputatie management (college drie en vier).  Merkidentiteit, design management en online marketing (college vijf en zes ) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze leergang geschikt?

De leergang Brand Leadership & Value Creation is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van brand leadership en value creation. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De leergang ‘Brand Leadership & Value Creation’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en 1 optioneel colleges (bedrijfsbezoek). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Brand Leadership & Value Creation bedraagt € 1.590,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Wilt u de brochure downloaden? Klik dan hier. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.