Tijdens het eerste blok worden strategie en tactiek van merkenbeleid behandeld. Tijdens blok 2 wordt aan de hand van cases en opdrachten actief geleerd hoe men zaken concreet kan toepassen en aanvliegen. Tijdens blok 3 wordt verdieping aangebracht en wordt er gefocust op vaardigheden. Hier staat vooral de HOE-vraag centraal. Blok 4 omvat het optionele bedrijfsbezoek waar inspiratie kan worden opgedaan. 


Blok 1: Strategie, Branding & Positionering (theorie)

Vragen die tijdens deze twee kennissessies aan bod komen zijn: Hoe ontwikkel je een goede strategie? Hoe zorg je ervoor dat strategie en positionering goed op elkaar aansluiten? Hoe kan er vanuit deze basis worden gebouwd aan een sterk merk? Hoe kan er echte toegevoegde waarde worden geleverd en welke concepten hiervoor kunnen worden gebruikt.

  • College 1: Trends, ontwikkelingen, brand strategy, merkmodellen, portfoliomanagement (strategie)
  • College 2: Merkidentiteit, merkwaarden, means-end chain, positionering en marketingcommunicatie (tactiek).

Blok 2: Online engagement en social media (cases en workshops)
Vragen die tijdens deze praktijkdag worden beantwoordt zijn: Welke online ontwikkelingen zijn er? Hoe kun je online betrokkenheid creĂ«ren? Hoe rol je je contentstrategie online uit? Hoe en welke kanalen zijn hier geschikt voor? Welke social media kun je hiervoor inzetten? Hoe integreer je de content strategie met de social media strategie? Hoe vlieg je dit soort trajecten aan? Dit en meer wordt aan de hand van opdrachten, praktijkcases en workshops op deze dag behandeld.
  • College 3: Online contentstrategie, loyaliteit, online brand engagement en community management (workshops, praktijkcase).
  • College 4: Digital branding, online reputatiemanagement, social media, meten en bijsturen. (opdrachten, workshops, cases)

Blok 3: Content marketing, brand engagement en loyaliteit (skills)
Tijdens dit blok wordt er verdieping aangebracht op het hoofdthema en ligt de nadruk op het bijschaven van uw vaardigheden. In college 5 staat content marketing en brand engagement centraal (aan de hand van diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe kan een goede content marketing strategie worden opgezet? Hoe zorg je ervoor dat deze de doelgroep raakt? Wat komt er kijken bij online content marketing (seo-proof, aansluiten bij informatiebehoefte, etc). Tijdens college 6 staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? en welke vaardigheden zijn hierbij van belang?
  • College 5: Content marketing, brand engagement en loyaliteit (praktijkcases)
  • College 6: Hoe aanvliegen van projecten, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee, etc. (vaardigheden)

Blok 4: Bedrijfsbezoek (inspiratie)
Deze sessie kunt u optioneel bijwonen. Het bedrijfsbezoek is gepland ter inspiratie en aanvulling op het geleerde tijdens de leergang. Er wordt een bedrijf bezocht wat recent een succesvolle ‘content marketing’ implementatie heeft doorgevoerd en de resultaten graag met ons wil delen. Aan het einde van de bijeenkomst is er een rondleiding door het bedrijf en sluiten we de leergang officieel af met een borrel.
  • College 7: Bedrijfsbezoek (inspiratie)