De afgelopen jaren hebben steeds meer bedrijven de stap gezet naar het neerzetten van een structurele online of social media strategie. In de praktijk blijkt echter vaak dat dat een werkelijke schakel naar de operatie ontbreekt. De strategie blijft doorgaans redelijk abstract en kan niet direct in een operationeel proces worden vertaald. Het gevolg is dat de strategie ergens blijft hangen en niet goed tot uiting komt in de praktijk. En dat is natuurlijk zonde. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om goed uitvoering te kunnen geven aan de de implementatie van een online of social media strategie. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kunt u een online of social media strategie succesvol implementeren en vertalen naar de praktijk?
  • Hoe kunt u organisateprocessen zodanig veranderen dat de online strategie goed tot uiting komt?
  • Op welke wijze kunt u de social media strategie in lijn brengen met de algemene bedrijfsstrategie?
  • Op welke variabelen moet er gestuurd worden? Wat zijn de relevante kpi’s?
  • Hoe vliegt u bepaalde projecten aan en hoe krijgt u de juiste mensen mee?

Learnings 

academiegebouw

De leergang Online & Social Media Implementatie brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van online en social media strategie. Verder leert het u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.


Onderwerpen van de leergang

academiegebouwDe leergang Online & Social Media Implementatie bestaat uit de volgende vier blokken: Online branding en performance based marketing (college een en twee). Content marketing, online brand engagement en loyaliteit (college drie en vier). Social media strategie en online branding tools (college vijf en zes ) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze leergang geschikt?

academiegebouw

De leergang Online & Social Media Implementatie is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Action learning

academiegebouwTijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het uitwerken van een social media en branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.


Docenten van de opleiding

academiegebouwOnze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van online marketing en social media. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

academiegebouwDe leergang ‘Online & Social Media Implementatie’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en 1 optioneel colleges (bedrijfsbezoek). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Online & Social Media Implementatie bedraagt € 1.590,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.