Inzetten op Customer Experience betekent dat u weet wat uw klanten bezighoudt. Zodat u beter in staat bent hun verwachtingen te overtreffen en ze aan u te binden. Met differentiatie op product en prijs bent u in de huidige economie immers al lang niet meer onderscheidend. Kortom: optimaliseren van Customer Experience levert u onderscheidend vermogen en daarmee het concurrentievoordeel van morgen. Door te zorgen dat uw klanten fans worden, legt u de basis voor toekomstig concurrentievoordeel. Hoe doet u dit? Door de klantervaring als uitgangspunt te nemen voor al uw producten en diensten. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om goed uitvoering te kunnen geven aan de customer experience strategie van uw onderneming. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kunt u een goede customer journey map verkrijgen en insights vertalen naar de praktijk?
  • Hoe kunt u organisateprocessen effectief veranderen zodanig dat het de customer experience verbetert?
  • Hoe kunt u succesvol een brand driven innovatieproces optuigen en implementeren?
  • Op welke wijze krijgt u grip op de relevante kpi’s? Op welke variabelen mlet er gestuurd worden?
  • Welke rol spelen multichannel marketing en branding bij de totstandkoming van de customer experience ?
  • Hoe vliegt u bepaalde projecten aan en hoe krijgt u de juiste mensen mee?

Learnings 

academiegebouw

De leergang Customer Management & Organisational Change brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van de customer experience strategie. Verder leert het u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.


Onderwerpen van de leergang

academiegebouwDe leergang Customer Management & Organisational Change bestaat uit de volgende vier blokken: branding; merkconsistentie en alignment creëren en bewaken (college een en twee). Brand development, productontwikkeling en innovatie (college drie en vier). Brand & customer experience management (college vijf en zes ) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze leergang geschikt?

academiegebouw

De leergang Customer Management & Organisational Change is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Action learning

academiegebouwTijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het uitwerken van een customer experience en branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.


Docenten van de opleiding

academiegebouwOnze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van customer management en organisational change. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

academiegebouwDe leergang ‘Customer Management & Organisational Change’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en 1 optioneel colleges (bedrijfsbezoek). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Customer Management & Organisational Change bedraagt € 1.590,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.