De ontwikkelingen op het gebied van online marketing en social media staan niet stil. U wilt dat uw organisatie/ merk hierin mee kan en voordelen oplevert. U weet echter niet precies hoe u social media precies kunt gebruiken of hoe u de mogelijkheden van online marketing ten volle kunt benutten. Tijdens deze sessie wordt u bijgepraat over  ontwikkelingen, tools en technieken en welke strategische keuzes u hierin kunt maken. In een sessie krijgt u nieuwe inzichten, instrumenten en handvaten aangereikt om uw (online) merk verder te ontwikkelen. Tijdens de sessie  staan de volgende vragen centraal:

  • Welke trends en ontwikkelingen op online marketing en social media gebied zijn er?
  • Hoe kan social media beter ingebed worden in de merk- en bedrijfsstrategie?
  • Welke online marketing tools en technieken kunnen er zoal gebruikt worden?
  • Welke online brandingprincipes kunnen hiervoor ingezet worden?
  • Display marketing, retargetting, branded-content integratie en performance based branding.

Learnings 

academiegebouw

De sessie ‘Trends in online marketing en social media’ reikt u nieuwe inzichten en kennis aan op het gebied van online marketingbeleid. U doet inzicht op aan de hand van concrete praktijkcases en u bent na afloop op de hoogte van de meeste actuele trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied. U brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van (online) marketing en -merkenbeleid.


Docent: Paul Blok

academiegebouwAls ‘gewone’ consument merkt Paul Blok dat zijn mediagebruik geleidelijk aan verandert. Dit perspectief van de consument staat centraal in zijn werk. Blok is afgestudeerd communicatiewetenschapper aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna heeft hij zo’n anderhalf jaar bij een klein bedrijf veel over IT geleerd: een waardevolle aanvulling op zijn kennis. In 1997 startte Blok bij Albert Heijn op de afdeling Consumentenonderzoek. Vanaf begin 2001 heeft hij mogen werken aan www.ah.nl. Eerst als contentmanager, later als Manager Internet. Zo heeft hij zeer veel geleerd over het managen van een website, sde processen, de organisatie, etc. Maar ook over de kracht van internet als communicatiemiddel en verkoopkanaal. Vanaf 2006 is Blok nog meer deel uit gaan maken van de dynamiek in het vak. Voor een uitgebreider overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

academiegebouwDe reeks ‘Trends in Brands’ vindt plaats in Utrecht’.  Het programma start in september en kent 15 merksessies. U kunt op elk moment van het jaar instromen. De sessies vinden plaats op een donderdag en duren van 18.00 uur tot 21.00 uur. Het deelnamebedrag voor de complete reeks (15 sessies) bedraagt € 1.990,- (ex-BTW). U kunt ook een ‘strippenkaart’ nemen voor 10 of 5 sessies. Prijzen hiervoor zijn  resp. € 1.290,- en € 790,- (ex-BTW). Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.