De vijfde dag van het T2B-programma zoomt in op trends binnen design managent, identiteitsmanagement en visual identity. Organisaties moeten in onze veranderende samenleving steeds meer moeite doen om product of dienst onder de aandacht te brengen. De eerste indruk is vaak  beslissend in een keuzeproces van de consument. Designmanagement kan organisaties helpen om een goede eerste indruk achter te laten. Na deze sessie bent u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van brand identity & design management. U verkrijgt  noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede designstrategie op te zetten. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Welke trends op het gebied van design en identiteitsmanagement zijn er?
  • Hoe kan er meerwaarde worden gecreëerd door van design?
  • Hoe kan er een herkenbare  Brand Identity worden gecreëerd?
  • Hoe kan hier een zichtbare representatie uit worden gedestilleerd?
  • Welke rol speelt internet bij het optuigen van een designstrategie?

Learnings

academiegebouw

De sessie ‘Trends in design en identiteitsmanagement’ reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. U bent op de hoogte van de  laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van visual identity en  design management. U krijgt nieuwe inzichten aan de hand van concrete praktijkcases en best practices. U brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en verkrijgt nieuwe vaardigheden op het gebied van design management en merkenbeleid.


Docent: Joke van Beek

Van Beek is sociale wetenschapper en heeft meer dan 12 jaar ervaring in onderwijs, onderzoek en advies op gebied van Bedrijfsidentiteit, Marketing, Branding en Design. Na vele jaren werken bij de Universiteit Utrecht: de “Utrechtse School voor Bestuurs- en Organisatie-wetenschap” is zij nu zelfstandig consultant en onderzoeker en verzorgt ook onderwijs en masterclasses voor WO, HBO en professionals. Als bestuurslid van het Design Management Netwerk heeft zij het aandachtsgebied onderwijs en educatie. Voor een uitgebreider overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De reeks ‘Trends in Brands’ vindt plaats in Utrecht’.  Het programma start in september en kent 15 merksessies. U kunt op elk moment van het jaar instromen. De sessies vinden plaats op een donderdag en duren van 18.00 uur tot 21.00 uur. Het deelnamebedrag voor de complete reeks (15 sessies) bedraagt € 1.990,- (ex-BTW). U kunt ook een ‘strippenkaart’ nemen voor 10 of 5 sessies. Prijzen hiervoor zijn  resp. € 1.290,- en € 790,- (ex-BTW). Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.