De eerste dag van T2B-programma staat in het teken van positioneren, merkenbouw en de doorvertaling van waarden in de (digitale) communicatie. Majorie Dijkstal laat recente trends en ontwikkelingen binnen dit domein aan bod komen en legt verder uit wat het belang is van merkwaarden en hoe je hier als organisatie op kunt kapitaliseren. Met behulp van de ‘laddering’ methode kunnen bedrijven bijvoorbeeld waarden op een betekenisvolle manier inzetten in het communicatiebeleid. Hoe dit kan worden gedaan, welke ontwikkelingen er zijn, wat de best practices zijn en wat het uiteindelijk kan opleveren, laat Dijkstal tijdens deze sessie zien. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Welke trends en ontwikkelingen zijn er op het gebied van positioneren, merkwaarden en communicatiebeleid?
  • Hoe kunnen merkwaarden op een gefundeerde manier worden ingebracht in (digital) communicatiebeleid?
  • Hoe selecteer je de waarden die passen bij je doelgroep en hoe zorg je ervoor dat ze worden herkend?
  • Welke trends zijn er op het gebied van (digital) communication en wat is de rol van online bij merkenbouw?

Learnings 

academiegebouw

De sessie ‘Trends in brand positioning en communication’ reikt u nieuwe inzichten en kennis aan op het gebied van merkbouw en communicatie. U doet inzicht op aan de hand van concrete praktijkcases en u bent na afloop op de hoogte van de meeste actuele trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied. U brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van merkenbeleid.


Docent: Majorie Dijkstal

Drs. Majorie Dijkstal werkt als zelfstandig merkstrateeg en heeft als specialisatie merkwaardenstrategie, merk- architectuur en internal branding. Majorie is in 2007 toegetreden tot de Raad van Advies van SWOCC. In 1989 kwam ze op de strategieafdeling van de communicatiegroep FHV/BBDO terecht. Hier is zij twaalf jaar werkzaam geweest, waarvan de laatste jaren als strategy director/partner. In 2002 heeft Majorie de overstap gemaakt van communicatie- naar designstrategie. Van 2002 tot 2010 was zij strategy director bij designbureau Keja Donia waar zij zich vooral heeft toegelegd op het analyseren en vitaliseren van merkidentiteiten. Voor een uitgebreider overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De reeks ‘Trends in Brands’ vindt plaats in Utrecht’.  Het programma start in september en kent 15 merksessies. U kunt op elk moment van het jaar instromen. De sessies vinden plaats op een donderdag en duren van 18.00 uur tot 21.00 uur. Het deelnamebedrag voor de complete reeks (15 sessies) bedraagt € 1.990,- (ex-BTW). U kunt ook een ‘strippenkaart’ nemen voor 10 of 5 sessies. Prijzen hiervoor zijn  resp. € 1.290,- en € 790,- (ex-BTW). Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.