Brandmanagement

De ontwikkelingen op het gebied van social media staan niet stil. U wilt dat uw organisatie/ merk hierin mee kan en voordelen oplevert. U weet echter niet precies hoe u social media precies kunt gebruiken of waar u op moet inzetten. Tijdens deze masterclass wordt u bijgepraat over de ontwikkelingen, welke tools en technieken u kunt inzetten en welke strategische keuzes u hierin kunt maken. In twee dagdelen krijgt u nieuwe inzichten, instrumenten en handvaten aangereikt om uw (online) merk verder te ontwikkelen. Tijdens de masterclass staan de volgende vragen centraal:

  • Welke trends en ontwikkelingen op social media gebied zijn er?
  • Hoe kan social media beter ingebed worden in de marketingstrategie?
  • Welke online tools kunnen er gebruikt worden om het merk uit te bouwen?
  • Welke online brandingprincipes kunnen hiervoor ingezet worden?
  • Display marketing, retargetting en performance based branding.

Learnings

academiegebouw

De masterclass ‘Online Marketing & Social Media’ reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. U leert actief aan de hand van theorie en concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. U brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en u wordt nieuwe vaardigheden bijgebracht over de implementatie van social media en online marketng. U leert tot slot hoe u uw social media plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen.


Onderwerpen

academiegebouw

Vragen die tijdens deze masterclass worden beantwoordt zijn: Welke online ontwikkelingen zijn er? Waar moeten we rekening mee houden? Hoe kun je online marketingactiviteiten en social media strategisch inbedden in de organisatie? Hoe zorg je voor een goede inrichting? Hoe vlieg je dit soort trajecten aan? Dit en meer wordt aan de hand van opdrachten, praktijkcases en workshops op deze dag behandeld.
  • Middagcollege: Online marketing, social media, online strategie, implementatie-issues (workshops, praktijkcase).
  • Avondcollege: Digital branding, online reputatiemanagement, meten en bijsturen. (opdrachten, workshops, cases)

Docenten

academiegebouwPaul Blok – Als ‘gewone’ consument merkt Paul Blok dat zijn mediagebruik geleidelijk aan verandert. Dit perspectief van de consument staat centraal in zijn werk. Blok is afgestudeerd communicatiewetenschapper aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna heeft hij zo’n anderhalf jaar bij een klein bedrijf veel over IT geleerd: een waardevolle aanvulling op zijn kennis. In 1997 startte Blok bij Albert Heijn op de afdeling Consumentenonderzoek. Vanaf begin 2001 heeft hij mogen werken aan www.ah.nl. Eerst als contentmanager, later als Manager Internet. Zo heeft hij zeer veel geleerd over het managen van een website, sde processen, de organisatie, etc. Maar ook over de kracht van internet als communicatiemiddel en verkoopkanaal. Vanaf 2006 is Blok nog meer deel uit gaan maken van de dynamiek in het vak.


academiegebouwJoost Steins Bisschop – Joost heeft na zijn studie Algemene Economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam twintig jaar gewerkt als werknemer en ondernemer. Hij is oprichter van SPC-bedrijven en New Media Marketplace en is internetpionier.  In 1995 wordt hij columnist bij Assurantie Magazine, waar iedere twee weken verzekeringssites werden beoordeeld. Sinds 1999 is hij columnist bij Het Financieele Dagblad. Aanvankelijk twee-wekelijks, vanaf 2008 wekelijks. Hij is auteur van de boeken ‘Chatten met je dochter’, en ‘Wie weet of het waar is’ en mede auteur van ‘De Internet Scorecard’. Laatstgenoemde staat nu al een aantal jaar in de top-100 van management boeken.


Lokatie, data en kosten

academiegebouwDe masterclass ‘Online Marketing & Social Media’ vindt plaats in Utrecht. Het eerste college start om 15.00 uur en duurt tot ongevee 17.45 uur. Na de pauze gaat het avondcollege weer verder om 18.15 uur en duurt tot ongeveer 21.00 uur. Het inschrijfgeld voor de masterclass bedraagt € 395,- (ex-BTW). Actuele data van deze en andere masterclasses, vindt u hier.