De digitalisering die momenteel plaatsvindt is een grote uitdaging voor merken. De enorme toename van mediakanalen, in combinatie met het persoonlijker worden van merkrelaties, vragen om een andere branding aanpak. Deze masterclass verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede digitale merkstrategie op te zetten. Vragen die centraal staan, zijn:
Learnings
De masterclass Digital Branding & Social Media reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief (aan de hand van theorie en concrete praktijkcases) het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van (digital) merkenbeleid en social media. En leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen.
Onderwerpen
Tijdens de masterclass staat online branding, performance based marketing en social media centraal (aan de hand van diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe zorg je ervoor dat je on- en offline je merk goed kunt managen? Hoe houdt je grip op je online imago en reputatie? Hoe implementeer je een online brandingstrategie en hoe analyseer je de performance? Tijdens het avondcollegecollege staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? En welke vaardigheden zijn hierbij van belang?
Docenten
Paul Blok - Als 'gewone' consument merkt Paul Blok dat zijn mediagebruik geleidelijk aan verandert. Dit perspectief van de consument staat centraal in zijn werk. Blok is afgestudeerd communicatiewetenschapper aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna heeft hij zo'n anderhalf jaar bij een klein bedrijf veel over IT geleerd: een waardevolle aanvulling op zijn kennis. In 1997 startte Blok bij Albert Heijn op de afdeling Consumentenonderzoek. Vanaf begin 2001 heeft hij mogen werken aan www.ah.nl. Eerst als contentmanager, later als Manager Internet. Zo heeft hij zeer veel geleerd over het managen van een website, sde processen, de organisatie, etc. Maar ook over de kracht van internet als communicatiemiddel en verkoopkanaal. Vanaf 2006 is Blok nog meer deel uit gaan maken van de dynamiek in het vak.
Martijn Arts (1973): richt in 1996, tijdens zijn studie Industrieel Ontwerpen aan de Technische Universiteit Delft, het Internetbedrijf ZaPPWeRK op. Hij ontwikkelt websites voor onder andere VNU NV, TU Delft, Vrije Universiteit, Museum Boijmans van Beuningen, Intertoys en Shell. ZaPPWeRK groeit in vier jaar uit tot een bedrijf van ruim 25 man. In 2006 besluit Martijn met het bedrijf een nieuwe richting in te slaan. Na 10 jaar succes in Delft wordt ZaPPWeRK volledig onder-deel van Total Identity Group te Amsterdam en verandert de naam in Total Active Media. Martijn Arts is nu directeur van deze nieuwe organisatie. Binnen Total Identity adviseert Total Active Media in online strategieën, werkt deze uit in ontwerp en realiseert op basis hiervan concrete (online) communicatieve oplossingen die gebruikmaken van de interactieve media zoals internet, maar ook AV-, sociale- en mobiele kanalen.
Lokatie, data en kosten
De masterclass 'Digital Branding& Social Media' vindt plaats in Utrecht. Het eerste college start om 15.00 uur en duurt tot ongeveer 17.45 uur. Na de pauze gaat het tweede college weer verder om 18.15 uur en duurt tot ongeveer 21.00 uur. Het inschrijfgeld voor de masterclass bedraagt € 395,- (ex-BTW). Inschrijven kan via contact@nibaa.nl. Actuele data van deze en andere masterclasses, vindt u hier.