Masterclass 'Brand Development & Innovation'

Vaak wordt de rol van het merk in productontwikkeling onderschat. Boeken over productontwikkeling gaan nauwelijks in op branding, terwijl boeken over merkbeleid weinig aandacht besteden aan innovatie. Toch zijn deze twee concepten onlosmakelijk met elkaar verbonden. 'Brand driven innovation'' levert inmiddels aantoonbaar meer op voor bedrijven, mits goed geïmplementeerd. Bedrijven zouden merkbeleid dan eigenlijk ook al in moeten zetten voordat men over gaat op productontwikkeling. Deze masterclass verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede brand innovation strategie op te zetten.Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kan innovatie en productontwikkeling het merk verder helpen?
  • Hoe kan het merk integraal mee worden genomen in het NPD-proces?
  • Hoe verhoog ik de kansen op succesvolle 'brand driven' innovatie?
  • Hoe kan 'the cloud' gebruikt worden in het brand development-proces?

Learnings

academiegebouw

De masterclass 'Brand Development & Innovation' reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief (aan de hand van theorie en concrete praktijkcases) het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van merkgedreven innovatiebeleid. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen.


Onderwerpen

academiegebouwTijdens de masterclass 'Brand Development & Innovation' komen de volgende vragen aan bod: Hoe kan innovatie het merk verder helpen? Hoe kun je een merkgedreven innovatieproces creëren en hoe manage je dit? Hoe verhoog je de kans op succesvolle innovaties?

  • Middagcollege: Brand & design development, productontwikkeling, merkgedreven innovatie.
  • Avondcollege: Implementatie merkontwikkelingsprojecten: werking systemen, mensen meekrijgen, hoe aanvliegen?

Docenten

guido stompffGuido Stompff completed his master degree in 1993 from the faculty of Industrial Design, TU Delft. After working for two small design offices he became part of the design team of Océ Technologies, based in Venlo. Nowadays the team consists of 21 FTE and includes a wide range of design disciplines, including usability researchers, interaction designers, graphic designers and product designers. The focus of the department is on the product experience in the widest sense. Oce has a long design history and an acclaimed reputation, resulting in numerous international design awards. Guido Stompff always had an inquisitive mind, questioning about and reflecting upon the design discipline and its contributions. It resulted in several publications in a variety of subjects, before settling upon the relation between brand and new product development. This is a so far rather unexploited area, in which design plays an significant role. Since 2006 he decided to turn this personal quest into a PhD research at TU Delft, next to his work at Océ.


academiegebouwPatrick van Thiel is oprichter van Van Thiel & Company, marketing & innovatie architecten. Deze strategische marketing boutique richt zich op het: ·(door)ontwikkelen van merk- en innovatieconcepten, ·opzetten en gedragen krijgen van strategisch merk- en innovatiebeleid ·operationaliseren en implementeren van merk & innovatie ambities Patrick van Thiel is een enthousiaste en loyale manager en marketing professional. Tevens een snel, holistisch en creatief denker en doener. Hij is uitstekend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van creativiteit, marketing & innovatie en branding & design. Met Wil Michels schreef hij het succesvolle boek Designmanagement in essentie (1998, 2002, 2006, 2010). Solo schreef hij de boeken Innovatie & Succes (2009) en Brand-oriented Innovation (2011)..


Lokatie, data en kosten

academiegebouwDe masterclass 'Brand Development & Innovation' vindt plaats in  Utrecht. Het eerste college start om 15.00 uur en duurt tot ongeveer 17.45 uur. Na de pauze gaat het avondcollege wee verder om 18.15 uur en duurt tot ongeveer 21.00 uur. Het inschrijfgeld voor de masterclass bedraagt € 395,- (ex-BTW). Actuele data van deze en andere masterclasses, vindt u hier.


Vertrouwd door meer dan 5.000 toonaangevende bedrijven
Over NIBAAOpleidingslocatiesContact
Introcursus Branding
10
Algemene voorwaardenPrivacy Policy
Alle rechten voorbehouden. © 2021.
Privacy beleid
crossmenu