Wanneer een goede manier wordt gevonden om social media toepassingen bij elkaar te brengen, kunnen er gigantische voordelen worden behaald op alle fronten (logistiek, marktonderzoek, marketing, HRM). Hoe dit kan worden gedaan, hoe social media strategisch kan worden ingebed in de organisatie en hoe er een concurrentievoordeel uit kan worden ontwikkeld, wordt onder meer behandeld tijdens deze masterclass op 16 december.

Het programma

De Masterclass ‘Digital Branding & Social Media’ vindt plaats in het Academiegebouw van de Universiteit Utrecht op vrijdag 16 december 2011 van 09.00 uur tot 17.00 uur. Van 12.30 uur tot 13.30 uur is er lunchpauze. Schijf u hier direct in.

Learnings

In twee dagdelen krijgt u nieuwe inzichten, instrumenten en handvaten aangereikt om social media beter te benutten en te incorporeren in uw marketingstrategie. U leert verder hoe u de klant kunt betrekken in co-creatieprocessen en verkrijgt kennis over hoe u effectief kunt blijven communiceren in tijden van een versnipperd medialandschap.

Onderwerpen

Masterclass Digital branding: Strategie hoe het merk online op te bouwen (vanuit de brand key), gebruik makend van de online mogelijkheden. Specifieke onderwerpen zijn onder andere:

•                   Display marketing,

•                   Profielopbouw / Look a likes,

•                   Retargetting,

•                   Behavioral targetting,

•                   Branded content-integratie,

•                   Social media,

•                   Risico en kansen van affiliatemarketing.

Masterclass Social Media: Hoe social media strategisch kan worden ingebed in de organisatie en hoe er een concurrentievoordeel uit kan worden ontwikkeld.

•                   Het bestaansrecht van social media.

•                   De toepassingen voor organisaties.

•                   De koppeling met de identiteit van een organisatie.

•                   De kwetsbaarheid en kansen die social media bieden.

•                   De impact op de organisatie.


Docenten:

Lode Broekman (1965): is een resultaatgerichte adviseur met meer dan 20 jaar relevante werkervaring in (online) marketing en communicatie. Kernwaarden: oog voor de beste oplossing voor de klant, resultaatgericht, collegiaal (teamspeler), stressbestendig, flexibel en zeer pragmatisch ingesteld. Hij heeft een voorliefde voor het vertalen van een concept naar de markt via interactieve marketing, campagnemanagement en CRM.  Daarnaast houdt hij presentaties over Internet Marketing Strategie, schrijft hij op weblogs als Marketingfacts, Propaganda en Social Media Blog, beschouwt hij zichzelf een overtuigde internetjunk, verzorgt hij cursussen (zoals Social networks en Effectief Meeting Management) en heeft hij bovendien ruim ervaring als projectmanager.

Martijn Arts (1973): richt in 1996, tijdens zijn studie Industrieel Ontwerpen aan de Technische Universiteit Delft, het Internetbedrijf ZaPPWeRK op. Hij ontwikkelt websites voor onder andere VNU NV, TU Delft, Vrije Universiteit, Museum Boijmans van Beuningen,  Intertoys en Shell.  ZaPPWeRK groeit in vier jaar uit tot een bedrijf van ruim 25 man. In 2006 besluit Martijn met het bedrijf een nieuwe richting in te slaan. Na 10 jaar succes in Delft wordt ZaPPWeRK volledig onder-deel van Total Identity Group te Amsterdam en verandert de naam in Total Active Media. Martijn Arts is nu directeur van deze nieuwe organisatie. Binnen Total Identity adviseert Total Active Media in online strategieën, werkt deze uit in ontwerp en realiseert op basis hiervan concrete (online) communicatieve oplossingen die gebruikmaken van de interactieve media zoals internet, maar ook AV-, sociale- en mobiele kanalen.

Lokatie en kosten

De Masterclass vindt plaats aan de Universiteit Utrecht (Academiegebouw) van 09.00 uur tot 17.00 uur. De toegangsprijs bedraagt EUR 395,= excl. BTW. In dit bedrag is verder inbegrepen; handouts van de presentatie, extra artikelen, lunch, koffie/thee/fris/etc. Inschrijven voor deze masterclass kan hier.

Contact

Mocht u nog vragen hebben, stuur dan een email naar info@nibaa.nl of bel NIBAA op 06-24 85 56 82.