De VEA is een zeer actieve vereniging van de toonaangevende communicatieadviesbureaus in Nederland. Als motor van de branche ontwikkelt de VEA -vanuit de visie dat reclame mensen helpt bij het maken van keuzes- activiteiten die bijdragen aan een zo hoog mogelijke professionele standaard in de reclamewereld. De VEA doet dit door creativiteit en effectiviteit te stimuleren. En door talent te motiveren voor het reclamevak te kiezen en producten voor de verdere ontwikkeling van deze talenten aan te bieden. Verder behartigt de VEA de belangen van haar leden bij de overheid, opdrachtgevers, media en toeleveranciers.

De VEA werkt daartoe samen met andere organisaties binnen het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC) en de European Association of Communication Agencies (EACA). DE VEA vertegenwoordigt de Effie en de Cannes Lions in Nederland. Iedere eerste maandag van de maand kun je voor de laatste ontwikkelingen in het communicatievak in Hotel Arena terecht voor de VEA Ad Monday.

90-jarig jubileum

De VEA vierde in 2007 haar 90-jarig jubileum. Een 90-jarige ontwikkeling van Vereniging voor Erkende Advertentiebureaus naar Vereniging van Communicatieadviesbureaus. En omdat het vak zich heeft ontwikkeld, en de VEA als keurmerk alleen maar sterker is geworden, is de E van Erkend gewoon blijven staan.

Communicatiebreed

Deze communicatieadviesbureaus zijn hun opdrachtgevers van dienst met betrekking tot zowel de communicatiestrategie, als de creatieve vertaling daarvan in beeldmerken, pr activiteiten, commercials, advertenties, brochures, posters, dm-acties, internetsites, mobile marketing, sponsor activiteiten, verpakkingsdesign, product placement, programma formats en wat verder allemaal nog mogelijk en/of gewenst is of wordt voor effectieve communicatie.

Effectiviteit in communicatie

De door de VEA al in 1984 in Nederland geïnitieerde Effie, de prijs voor waarlijk effectieve communicatie, getuigt van het streven naar optimalisatie van communicatie. Juist daarom ook is de Effie de enige prijs in het vak, die door bureaus én opdrachtgevers wordt gedragen.

Kwaliteit in creativiteit

en VEA-lid moet altijd hooggekwalificeerd advies kunnen geven met betrekking tot de communicatiestrategie én de executie van die strategie. Deze combinatie van ‘denken’ en ‘doen’ bepaalt naast het kwaliteitsaspect mede of men zich kwalificeert als lid van de VEA.

Meer informatie: www.vea.nl