NIBAA werkt met ervaren professionals, hoogleraren en vakdocenten. Een selectie van de gastdocenten is hieronder weergegeven.


Martijn Arts (1973): richt in 1996, tijdens zijn studie Industrieel Ontwerpen aan de Technische Universiteit Delft, het Internetbedrijf ZaPPWeRK op. Na 10 jaar succes in Delft wordt ZaPPWeRK volledig onder-deel van Total Identity Group te Amsterdam en verandert de naam in Total Active Media. Martijn Arts is nu directeur van deze nieuwe organisatie. Binnen Total Identity adviseert Total Active Media in online strategieën, werkt deze uit in ontwerp en realiseert op basis hiervan concrete (online) communicatieve oplossingen die gebruikmaken van de interactieve media zoals internet, maar ook AV-, sociale- en mobiele kanalen.


Als ‘gewone’ consument merkt Paul Blok dat zijn mediagebruik geleidelijk aan verandert. Dit perspectief van de consument staat centraal in zijn werk. Blok is afgestudeerd Communicatie-wetenschapper aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna heeft hij zo’n anderhalf jaar bij een klein bedrijf veel over IT geleerd: een waardevolle aanvulling op zijn kennis. In 1997 startte Blok bij Albert Heijn op de afdeling Consumentenonderzoek. Vanaf begin 2001 heeft hij mogen werken aan www.ah.nl. Eerst als contentmanager, later als Manager Internet.


Leo juni 2014 kader

Leo van Sister is managing partner bij BrandFuel, Energizing Brands! Een strategische adviesbureau in Amsterdam. Van Sister heeft ruim 20 jaar marketing en management ervaring in senior functies bij o.a. Friesland Foods, Douwe Egberts/van Nelle, Zuivelbureau e.a. Sinds 12 jaar is hij strategie consultant en adviseert vele bedrijven en organisaties in FMCG, BtoB, BtoC, financieel etc. Daarnaast is hij docent bij verschillende opleidingen en organiseert hij speciale marketing inspiratie reizen zoals BrandFuel24 en Retail Shock.


Joke van Beek is sociale wetenschapper, kerndocent van de opleiding Brand Identity & Design Management en heeft meer dan 12 jaar ervaring in onderwijs, onderzoek en advies op gebied van Bedrijfsidentiteit, Marketing, Branding en Design. Na vele jaren werken bij de Universiteit Utrecht is zij nu consultant en onderzoeker en verzorgt ook onderwijs en masterclasses voor WO, HBO en professionals. Als bestuurslid van het Design Management Netwerk heeft zij het aandachtsgebied onderwijs en educatie.


dr. Onno Maathuis (1970) is gespecialiseerd in corporate positionering en merkportfoliobeleid. Maathuis studeerde van 1988 tot 1993 bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Vervolgens werd hij AIO (assistent in opleiding) bij de Rotterdam School of Management en promoveerde in 1999 op een proefschrift over corporate branding. Van 1999-2009 was Onno als adviseur / partner verbonden aan Positioneringsgroep waar hij werkt voor merken als Achmea, Leger des Heils, DSM en Postbank.


blekkingh

Ron van der Jagt is partner bij de Reputatiegroep en voorzitter van Logeion. Van 2003 tot 2011 was Van der Jagt actief als partner bij adviesbureau Boer & Croon. Voor zijn periode bij Boer & Croon was hij partner en algemeen directeur van één van de grotere communicatieadviesbureaus van Nederland: BIKKER Communicatie Groep. Naast zijn werk verzorgt hij lezingen en masterclasses en publiceert hij regelmatig.


Erik Schoppen, MFA (1968) is autoriteit op het gebied van merkpositionering, -management, – reputatie en –innovatie. Hij ontwikkelde de Build-Bridge-Bond®-methodiek voor strategische brand- en designmanagementvraagstukken waarin ook merkperceptie, merkemotie, merkbeleving en merkinteractie een rol spelen. Daarnaast is hij (mede)bewerker/auteur van Strategisch merkenmanagement (Keller, Benelux-editie) en als docent verbonden aan diverse instituten.


Drs. Majorie Dijkstal werkt als zelfstandig merkstrateeg en heeft als specialisatie merkwaardenstrategie, merkarchitectuur en internal branding. Majorie is in 2007 toegetreden tot de Raad van Advies van SWOCC. Majorie heeft arbeids- en organisatiepsychologie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Op dit moment is zij bezig met het afronden van haar master klinische psychologie aan dezelfde universiteit met de intentie om zowel mensen als merken op de bank te hebben.


gsdr. Guido Stompff completed a master degree from the faculty of Industrial Design, TU Delft. After working for two small design offices he became part of the design team of Océ Technologies. The focus of the department is on the product experience in the widest sense. Oce has a long design history and an acclaimed reputation, resulting in numerous inter- national design awards.


Marc van Eck is ‘kritisch visionair’, positioneert scherp en vanuit authenticiteit. Hij faciliteert inspirerende workshops waar passie en ownership ontstaan. Van Eck is sinds 2001 ondernemer en oprichter van ‘Business Openers’. Hij werkte bij Procter & Gamble en Bain & Company en is afgestudeerd bedrijfseconoom (Groningen). Van Eck is initiatiefnemer en voorzitter van de Internal Branding Groepering van het NIMA en Register Marketeer. Van Eck is een internationale topspreker over merken.


Lode Broekman is een resultaatgerichte adviseur met meer dan 20 jaar werkervaring in (online) marketing en communicatie. Hij heeft een voorliefde voor het vertalen van een concept naar de markt via interactieve marketing, campagnemanagement en CRM.  Daarnaast houdt hij presentaties over Internet Marketing Strategie, schrijft hij op weblogs als Marketingfacts en verzorgt hij diverse cursussen. Klik hier voor meer NIBAA-docenten