In deze module wordt planning vanuit een breed strategisch kader ingestoken. Er wordt aandacht besteed aan alle managementdisciplines die raakvlakken hebben met merkbeleid zoals finance, marketing, HR, sales, supply chain en R&D management. U leert in dit perspectief solide merk- en marketingbeleid ontwikkelen en implementeren.



Learnings

Met deze MBA-module wordt aan de bedrijfskundige en strategische kennis die u reeds heeft, nieuwe betekenis toegevoegd. Er wordt aandacht besteed aan alle managementdisciplines die raakvlakken hebben met merkbeleid. U leert in dit perspectief solide merk- en marketingbeleid ontwikkelen en implementeren.


Onderwerpen van de module

  • College 1: Financieel management en merkbeleid
  • College 2: Casuistiek: strategische planning vanuit financieel perspectief
  • College 3: Marketing- , communicatie- en sales en merkbeleid
  • College 4: Casuistiek: strategische planning vanuit marketing perspectief
  • College 5: Logistiek, supply chain management, R&D en merkbeleid
  • College 6: Casuistiek: strategische planning vanuit logistiek perspectief
  • College 7: Human resource management en merkbeleid
  • College 8: Casuistiek: strategische planning vanuit hr-perspectief

Voor wie is deze module geschikt?

De MBA module ‘Management en Merkenbeleid’ is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een merkstrategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van brand management, reputatie management en merkstrategie. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De MBA Module ‘Management en Merkenbeleid’  vindt plaats in Utrecht. De opleiding start twee per jaar (in april en november), en bestaat uit 8 colleges (dagdelen). De colleges worden in blokken van twee colleges gegeven, op een donderdag, en duren van 15.00 uur tot 21.00 uur. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor deze MBA Module bedraagt € 1.890,- (ex-BTW). Heeft u vragen? Mail ons: contact@nibaa.nl.