Een universiteit is een instelling voor hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek en die academische opleidingen verzorgt en academische titels verleent. Daar is in recente tijden een derde kerntaak aan toegevoegd: het omzetten van de resultaten van onderzoek in nieuwe producten en diensten die resulteren in innovatie voor de industrie en de maatschappij.

Nederlandse en Vlaamse Universiteiten bieden tegenwoordig onder meer bachelor– en master-opleidingen, en geven onderdak aan onderzoeksscholen en onderzoekinstituten.

Meer kennis enĀ  informatie hierover kunt u verkrijgen tijdens de NIBAA masterclass design en branding en/of opleiding brand management en opleiding design management, opleiding reputatie management, cursus communicatie management, master brand management of opleiding merkmanagement in Utrecht. Thema’s die hierin behandeld worden zijn: merkidentiteit, positionering, merk, strategie, marketing, brand identity, merkarchitectuur, branding, brand portfolio, merkmeerwaarde, merkwaardecreatie, design management, brand equity, brand building, internal branding, merkwaarden en diverse merkconcepten (www.nibaa.nl).