Een merkimplementatie omvat meer dan alleen het veranderen van de merkdragers. Om een geslaagde ‘Living the Brand’ transitie te realiseren, dient er vanuit een collectieve kracht nieuwe (en structurele) invulling gegeven te worden aan de merkbeleving. Maar hoe kunt u dit nu bewerkstelligen? Hoe kan er een (merk) verandering tot stand worden gebracht die zowel omarmd wordt door de stakeholders en ook nog eens goed geborgd wordt in uw bedrijfsprocessen? Dit leert u onder andere tijdens deze opleiding. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kan ik de organisatie gereed maken voor implementatie van de merkstrategie?
  • Hoe kan ik het merk in alle geledingen/ processen van de organisatie inbrengen ?
  • Welke (verander) tactieken kan ik gebruiken om interne weerstand te overwinnen ?
  • Hoe kan ik de merkidentiteit borgen en consistent houden over een langere periode ?

Learnings 

Tijdens deze opleiding leert u hoe u uw bedrijf voorbereid op de invoering van een brand strategy. Er wordt nieuwe kennis opgedaan over gedragsverandering, change management, internal branding en leiderschap. U krijgt verder tools en instrumenten aangereikt waarmee u (tactische) veranderingen sneller en beter kunt implementeren. Tijdens deze opleiding leert u tevens hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatie kunt inbrengen en hoe u deze consistent kunt houden. Daarnaast leert u ook hoe u de nieuwe merkprocessen kunt borgen in de organisatie.


Onderwerpen van de opleiding

De opleiding Tactisch Brand Management bestaat uit de volgende vier blokken: Merkconsistentie creëren en bewaken (college 1 en 2) – Bedrijfsbezoek (college 3) – Verandertactieken en internal branding (college 4 en 5) – Brand engagement en Living the Brand (college 6 en 7) Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De opleiding Tactisch Brand Management is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van merkenbeleid, verandermanagement en strategisch brand management. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokaties, data en kosten

U kunt de leergang ‘Tactisch Brand Management’ volgen op een van de volgende locaties: Utrecht, Amsterdam, Eindhoven, Zwolle of Nijmegen. De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en een bedrijfsbezoek. De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Het collegegeld voor de opleiding Tactisch Brand Management bedraagt € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Voor actuele data van deze opleiding, klik hier.


Brochures, reserveringen en inschrijven 

Wilt u een brochure ontvangen van deze opleiding? Klik hier. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons op emailadres: contact@nibaa.nl. Wilt u zich inschrijven voor de praktijkopleiding Tactisch Brand Management? Dat kan via deze link.