Tijdens het eerste blok worden strategie en tactiek van merkenbeleid behandeld. Tijdens blok 2 wordt aan de hand van cases en opdrachten actief geleerd hoe men zaken concreet kan toepassen en aanvliegen. Tijdens blok 3 wordt verdieping aangebracht en wordt er gefocust op vaardigheden. Hier staat vooral de HOE-vraag centraal. Blok 4 omvat het optionele bedrijfsbezoek waar inspiratie kan worden opgedaan.


Blok 1: Strategie, Branding & Positionering (theorie)

Vragen die tijdens deze twee kennissessies aan bod komen zijn: Hoe ontwikkel je een goede strategie? Hoe zorg je ervoor dat strategie en positionering goed op elkaar aansluiten? Hoe kan er vanuit deze basis worden gebouwd aan een sterk merk? Hoe kan er echte toegevoegde waarde worden geleverd en welke concepten hiervoor kunnen worden gebruikt.

  • College 1: Trends, ontwikkelingen, brand strategy, merkmodellen, portfoliomanagement (strategie)
  • College 2: Merkidentiteit, merkwaarden, means-end chain, positionering en marketingcommunicatie (tactiek).

Blok 2: Online marketing en social media (cases en workshops)
Vragen die tijdens deze praktijkdag worden beantwoordt zijn: Welke online ontwikkelingen zijn er? Waar moeten we rekening mee houden? Hoe kun je online marketingactiviteiten en social media strategisch inbedden in de organisatie? Hoe zorg je voor een goede inrichting? Hoe vlieg je dit soort trajecten aan? Dit en meer wordt aan de hand van opdrachten, praktijkcases en workshops op deze dag behandeld.
  • College 3: Online marketing, social media, webcare en community management (workshops, praktijkcase).
  • College 4: Digital branding, online reputatiemanagement, meten en bijsturen. (opdrachten, workshops, cases)

Blok 3: Social media strategie en online branding tools (skills)
Tijdens dit blok wordt er verdieping aangebracht op het hoofdthema en ligt de nadruk op het bijschaven van uw vaardigheden. In college 5 staat social media strategie en online branding centraal (aan de hand van diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe kan social media beter ingebed worden in de merk- en bedrijfsstrategie? Welke online tools en technieken kunnen er gebruikt worden om het merk verder uit te bouwen en welke online brandingprincipes kunnen hiervoor ingezet worden? Tijdens college 6 staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je social media plannen? en welke vaardigheden zijn hierbij van belang?
  • College 5: Social media strategie, implementatie in de organsatie, welke online tools en technieken, analyseren en meten,  (praktijkcases)
  • College 6: Hoe aanvliegen van social projecten, hoe werken bepaalde tools en systemen, hoe krijg je mensen mee, etc. (vaardigheden)

Blok 4: Bedrijfsbezoek (inspiratie)
Deze sessie kunt u optioneel bijwonen. Het bedrijfsbezoek is gepland ter inspiratie en aanvulling op het geleerde tijdens de leergang. Er wordt een bedrijf bezocht wat recent een succesvolle (online) brand implementatie heeft doorgevoerd en de resultaten graag met ons wil delen. Aan het einde van de bijeenkomst is er een rondleiding door het bedrijf en sluiten we de leergang officieel af met een borrel.
  • College 7: Bedrijfsbezoek (inspiratie)