Brandmanagement

De ontwikkelingen op het gebied van social media staan niet stil. U wilt dat uw organisatie/ merk hierin mee kan en voordelen oplevert. U weet echter niet precies hoe u social media precies kunt gebruiken of waar u op moet inzetten. In deze leergang wordt u bijgepraat over de ontwikkelingen, welke tools en technieken u kunt inzetten en welke strategische keuzes u hierin kunt maken. In zes dagdelen krijgt u nieuwe inzichten, instrumenten en handvaten aangereikt om uw (online) merk verder te ontwikkelen. Tijdens de leergang staan de volgende vragen centraal:

  • Welke trends en ontwikkelingen op social media gebied zijn er?
  • Hoe kan social media beter ingebed worden in de marketingstrategie?
  • Welke online tools kunnen er gebruikt worden om het merk uit te bouwen?
  • Welke online brandingprincipes kunnen hiervoor ingezet worden?
  • Display marketing, retargetting en performance based branding.


Learnings 

De leergang Social Media & Branding reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van (social media  en merkenbeleid.  Leert u hoe u uw social media plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien van een succesvolle implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De leergang Social Media & Branding bestaat uit de volgende vier blokken. Strategie, Branding & Positionering (college een en twee) – Online marketing en social media, cases en opdrachten (college drie en vier). – Social media strategie en online branding tools (college vijf en zes) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor  nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De leergang Social Media & Branding is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een (online) branding strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van social media en brand management. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De leergang ‘Social Media & Branding’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en een bedrijfsbezoek (7de college). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Social Media & Branding bedraagt € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Wilt u een brochure ontvangen van deze opleiding? Klik hier. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.