Door de almaar groter wordende rol van digitalisering en nieuwe media maakt het communicatievak een belangrijke ontwikkeling door. Wat betekent digitalisering voor u als communicatie manager? Wilt u nieuwe (sociale) media gaan inzetten in uw organisatie of uw huidige online communicatie verbeteren? Of wilt u wellicht uw merk versterken met inzet van online communicatie? Deze opleiding verschaft je de noodzakelijke kennis, vaardigheden én het inzicht om dit soort strategische communicatievraagstukken op te lossen. Ben je verantwoordelijk voor de communicatiestrategie van jouw organisatie? En wil je weten hoe je nieuwe media succesvol in je communicatiestrategie kunt integreren? Dan is deze opleiding wellicht iets voor jou. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Welke digitale trends en social media ontwikkelingen komen er aan?
  • Hoe kan ik hier pro-actief op inspelen in mijn communicatiebeleid?
  • Hoe kan ik het merk versterken door middel van online communicatie?
  • Wat is de rol van branding bij online communicatie?
  • Hoe kan ik online communicatie beter in de bedrijfsstrategie integreren?
  • Hoe geef ik uitvoering aan de online communicatie strategie
  • Op welke wijze krijg je grip op de relevante kpi’s? Op welke variabelen moet er gestuurd worden?
  • Hoe vlieg je bepaalde projecten aan en hoe krijg je de juiste mensen mee?


Learnings 

De leergang Online Communicatie & Brand Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van een online communicatie strategie. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De leergang Online Communicatie & Brand Management bestaat uit de volgende vier blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college een en twee). Online communicatie en social media, cases en opdrachten (college drie en vier).  Online communicatie, strategie en merkenbeleid.  (college vijf en zes) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De leergang Online Communicatie & Brand Management is bedoeld voor (online) communicatiemanagers, (senior) marketeers, brand managers, content managers, webmanagers, strategen, adviseurs, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een online communicatie strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van online communicatie en brand management. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De opleiding ‘Online Communicatie & Brand Management’ vindt plaats in Utrecht.  De opleiding start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en een bedrijfsbezoek (7de college). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Online Communicatie & Brand Management € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Wilt u een brochure ontvangen van deze opleiding? Klik hier. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.