Tijdens het eerste blok worden strategie en tactiek van merkenbeleid behandeld. Tijdens blok 2 wordt aan de hand van cases en opdrachten actief geleerd hoe men zaken concreet kan toepassen en aanvliegen. Tijdens blok 3 wordt verdieping aangebracht en wordt er gefocust op vaardigheden. Hier staat vooral de HOE-vraag centraal. Blok 4 omvat het optionele bedrijfsbezoek waar inspiratie kan worden opgedaan. 


Blok 1: Strategie, Branding & Positionering (theorie)

Vragen die tijdens deze twee kennissessies aan bod komen zijn: Hoe ontwikkel je een goede strategie? Hoe zorg je ervoor dat strategie en positionering goed op elkaar aansluiten? Hoe kan er vanuit deze basis worden gebouwd aan een sterk merk? Hoe kan er echte toegevoegde waarde worden geleverd en welke concepten hiervoor kunnen worden gebruikt.

  • College 1: Trends, ontwikkelingen, brand strategy, merkmodellen, portfoliomanagement (strategie)
  • College 2: Merkidentiteit, merkwaarden, means-end chain, positionering en marketingcommunicatie (tactiek).

Blok 2: Digital branding en social media strategie (cases en workshops)
Vragen die tijdens deze praktijkdag worden beantwoordt zijn: Welke ontwikkelingen zijn er op online branding gebied? Hoe kun je een goed digital brandingbeleid opzetten? Wat komt hier bij kijken? Hoe kan social media strategisch ingebed worden in de organisatie? Wat zijn de best practises en inspirerende cases? Hoe vlieg je dit soort trajecten aan? Dit en meer wordt aan de hand van opdrachten, praktijkcases en workshops op deze dag behandeld.
  • College 3: Digital branding, social media, performance based marketing, community management (workshops, praktijkcase).
  • College 4: Online marketing, reputatiemanagement, online brand engagement, meten en bijsturen. (opdrachten, workshops, cases)

Blok 3: Merkconsistentie en alignment creëren en bewaken (skills)
Tijdens dit blok wordt er verdieping aangebracht op het hoofdthema en ligt de nadruk op het bijschaven van uw vaardigheden. In college 5 staat het creëren  managen en bewaken van merkconsistentie centraal (aan de hand van diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activeiten in een organisatie? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaardborgd blijft? Wat leveren dit soort inspanningen op? Tijdens college 6 staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? en welke vaardigheden zijn hierbij van belang?
  • College 5: Brand alignment, merkconsistentie creëren, managen en bewaken (praktijkcases)
  • College 6: Hoe aanvliegen van projecten, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee, etc. (vaardigheden)

Blok 4: Bedrijfsbezoek (inspiratie)
Deze sessie kunt u optioneel bijwonen. Het bedrijfsbezoek is gepland ter inspiratie en aanvulling op het geleerde tijdens de leergang. Er wordt een bedrijf bezocht wat recent een succesvolle ‘brand’ implementatie heeft doorgevoerd en de resultaten graag met ons wil delen. Aan het einde van de bijeenkomst is er een rondleiding door het bedrijf en sluiten we de leergang officieel af.
  • College 7: Bedrijfsbezoek (inspiratie)