Het managen van je (online) reputatie is meer dan alleen monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. Of de zoekmachine resultaten schoonhouden van negatieve berichtgeving. Online is het steeds eenvoudiger om je mening te verkondigen over je organisatie en deze te delen met anderen. Deze user generated content biedt zowel kansen als gevaren voor organisaties om zowel actief een imago op te bouwen, dan wel reactief in te spelen op berichten van anderen. Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goed reputatiebeleid voor je merk op te zetten en uit te voeren.Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe ontwikkel je een goede reputatiestrategie en hoe rol je deze uit?
  • Hoe manage je de (online) reputatie? Welke tools kun je gebruiken?
  • Hoe ga je om met negatieve (online) berichtgeving over je merk?
  • Hoe bouw je een gewenste reputatie op? Hoe beheers je dit?
  • Hoe kun je de perceptie en het verwachtingspatroon sturen?

Learnings 

De leergang Image & Reputation Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van reputatiebeleid. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De leergang Image & Reputation Management bestaat uit de volgende vier blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college een en twee). Online reputatiemanagement en social media, cases en opdrachten (college drie en vier).  Imago building, perceptie- en reputatiemanagement (college vijf en zes) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De leergang Image & Reputation Management is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een reputatiestrategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van image en reputation management. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De leergang ‘Image & Reputation Management’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en een bedrijfsbezoek (7de college). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de leergang Image & Reputation Management € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Wilt u een brochure ontvangen van deze opleiding? Klik hier. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.