Contentmarketing is hot. Dit komt omdat je hiermee beter en sneller je marketing-communicatie doelstellingen kunt bereiken. Maar waar moet die content eigenlijk precies aan voldoen? Wat is nou goede engaging content? De online dimensie van contentmarketing is complexer en uitgebreider dan de offline dimensie waardoor je een hoop actuele kennis en specifieke vaardigheden moet hebben om het effectief in te kunnen zetten. Deze leergang verschaft u zodoende de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede content marketing strategie voor je merk op te zetten.Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe breng ik de informatiebehoefte van mijn doelgroep in kaart en hoe breng ik deze in beweging?
  • Hoe kan er een goede content marketing strategie worden opgezet waarin het merk centraal staat?
  • Hoe kan hierbij gestuurd worden op merkbetrokkenheid, merkbekendheid en brand engagement?
  • Wat komt er allemaal kijken bij het optuigen van het online gedeelte van content marketing?

Learnings 

De leergang Content Marketing & Brand Engagement reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van een content marketing strategie. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De opleiding Content Marketing & Brand Engagement bestaat uit de volgende vier blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college een en twee). Online engagement en social media, cases en opdrachten (college drie en vier).  Content marketing, brand engagement en loyaliteit.  (college vijf en zes) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De opleiding Content Marketing & Brand Engagement is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een content marketing strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van content marketing en brand engagement. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De opleiding ‘Content Marketing & Brand Engagement’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en een bedrijfsbezoek (7de college). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de opleiding Content Marketing & Brand Engagement € 1.790,- (ex-BTW).  Wilt u een brochure ontvangen van deze opleiding? Klik hier. Heeft u vragen of wilt u een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.