Om de hedendaagse consument voor je te winnen is een consistente merkervaring nodig, ongeacht het kanaal. Door je te verplaatsen in het oriëntatie- en aankoopproces van je klant, dit goed te analyseren en je touchpoints hier op aan te passen, kun je het aankoopproces verbeteren. Veel organisaties zijn inmiddels wel overtuigd dat de klassieke salesfunnel niet bestaat en dat het sociale web ervoor heeft gezorgd dat oriëntatie- en aankoopproces zijn veranderd. De adoptie van deze kennis vertaalt zich echter nog niet consequent naar succesvolle marketinginspanningen omdat er een kloof bestaat tussen de verwachting van de klant en die van organisaties. Het creëren van een positieve merkervaring begint bij het optimaliseren van touchpoints zodat de consument geen discrepantie ervaart.  Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede brand & customer experience strategie op te kunnen stellen en uit te kunnen voeren. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe vertaal je insights uit de customer journey map naar de praktijk?
  • Hoe geef je uitvoering aan de CEM-strategie?
  • Hoe kun je de merkervaring in lijn brengen met de verwachtingen?
  • Op welke wijze krijg je grip op de relevante kpi’s? Op welke variabelen moet er gestuurd worden?
  • Welke rol spelen multichannel management en branding bij de totstandkoming van de customer experience ?
  • Hoe vlieg je bepaalde projecten aan en hoe krijg je de juiste mensen mee?

Learnings 

De leergang Branding & Customer Experience Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van een content marketing strategie. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De leergang Branding & Customer Experience Manage- ment bestaat uit de volgende vier blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college een en twee). Online brand experience en social media, cases en opdrachten (college drie en vier).  Branding & customer experience management.  (college vijf en zes) – Bedrijfsbezoek (college zeven). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De leergang Branding & Customer Experience Management is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Action learning

Tijdens de opleiding gaat u actief in groepen aan de slag op basis van diverse cases en opdrachten. U werkt hierbij aan het opstellen van een brand & customer experience strategie voor bekende merken als Achmea of Ikea. U leert in groepen de theorie actief toe te passen en krijgt feedback van docenten die deze opdracht destijds zelf hebben geïmplementeerd bij hun opdrachtgever. Verder leert u enorm veel van uw mede-studiegenoten die vaak vanuit diverse functies, branches en achtergronden te maken hebben met dezelfde problematiek.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van branding en customer experience. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De leergang ‘Branding & Customer Experience Management’ vindt plaats in Utrecht.  De leergang start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 6 vaste colleges en een bedrijfsbezoek (7de college). De reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. Het collegegeld voor de leergang Branding & Customer Experience Management € 1.790,- (ex-BTW).  Dit is exclusief een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Voor actuele data van deze opleiding, klik hier.


Brochures, reserveringen en inschrijven 

Wilt u een brochure ontvangen van deze opleiding? Klik hier. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons op emailadres: contact@nibaa.nl. Wilt u zich inschrijven voor de praktijkopleiding Branding & Customer Experience Management? Dat kan via deze link.


Recorded Online proefcollege Branding & Customer Experience