De consument verwacht meer dan ooit toegevoegde waarde van een bedrijf. Onderscheidend vermogen, relevantie, betekenis en transparantie is waar het om gaat. Kun je hier niet aan voldoen, wordt je overgeslagen. De klant is hard, kiest razendsnel en is steeds minder loyaal. Bedrijven hebben vandaag de dag meer dan ooit een goede merkstrategie nodig. Deze masterclass verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede branding strategie op te zetten.


Learnings

De masterclass Strategisch Brand Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Het leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Het brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van strategisch merkenbeleid. Het lert u ten slotte hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen.


Onderwerpen

Tijdens deze masterclas staat het creëren managen en bewaken van merkconsistentie centraal (aan de hand van theorie en diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activeiten in een organisatie? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaardborgd blijft? Wat leveren dit soort inspanningen op? Tijdens het avondcollege staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? en welke vaardigheden zijn hierbij van belang?

  • Middagcollege: Brand alignment, merkconsistentie creëren, managen en bewaken
  • Avondcollege: Hoe aanvliegen van brandingprojecten, werking systemen, hoe van de grond krijgen, etc.

Docenten

Huber Jaspers  (Section Brand Design) is in 2004 opgericht door Huber Jaspers. Met ruim 20 jaar ervaring in branding en design voor nationale en internationale opdrachtgevers stuurt Huber de multi-disciplinaire teams aan. I have over 20 years experience in branding and design for local and international clients. Especially in creating corporate identities for leading companies. And I’m still learning! Emotional brands make strong personalities. I believe in the power of genuine brands. My objective is to give brands a distinctive and remarkable look, a visual and verbal story that inspires, motivates and is meant to stay. Industries: Financials (Stichting Beheer SNS REAAL, SNS Bank, Postbank) Food (Vandemoortele, Daily Fresh Food, Ahold*) Telecom (Libertel, Vodafone, TNF).


Jack Issen (Branding Executives). Jack Issen heeft 13 jaar ervaring met merkimplementatie en merkmanagement, en met selectie en implementatie van IT oplossingen (waaronder Brand Portals en documentopmaak- en -creatiesystemen) voor merkmanagement. Voordat hij Branding Executives heeft opgericht combineerde hij klantopdrachten met de rol van business unit manager van de digitale business unit van een vooraanstaand merkimplementatie adviesbureau. Ook voordat hij zich in merkimplementatie- en managementvraagstukken specialiseerde lag Jacks focus op het verbinden van organisatie (“business”) processen met IT. Zo is hij na afronding van zijn studie Bedrijfskunde bij AtosOrigin gaan werken.


Lokatie, data en kosten

De masterclass ‘Strategisch Brand Management’ vindt plaats in Utrecht. Het eerste college start om 15.00 uur en duurt tot ongeveer 17.45 uur. Na de pauze gaat het avondcollege wee verder om 18.15 uur en duurt tot ongeveer 21.00 uur. Het inschrijfgeld voor de masterclass bedraagt € 395,- (ex-BTW). Inschrijven kan via contact@nibaa.nl. Actuele data van deze en andere masterclasses, vindt u hier.