Contentmarketing is hot. Dit komt omdat je hiermee beter en sneller je marketing-communicatie doelstellingen kunt bereiken. Maar waar moet die content eigenlijk precies aan voldoen? Wat is nou goede engaging content? De online dimensie van contentmarketing is complexer en uitgebreider dan de offline dimensie waardoor je een hoop actuele kennis en specifieke vaardigheden moet hebben om het effectief in te kunnen zetten. Deze masterclass verschaft u zodoende de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede content marketing strategie voor je merk op te zetten.Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe breng ik de informatiebehoefte van mijn doelgroep in kaart en hoe breng ik deze in beweging?
  • Hoe kan er een goede content marketing strategie worden opgezet waarin het merk centraal staat?
  • Hoe kan hierbij gestuurd worden op merkbetrokkenheid, merkbekendheid en brand engagement?
  • Wat komt er allemaal kijken bij het optuigen van het online gedeelte van content marketing?

Learnings

De masterclass ‘Content Marketing & Brand Engagement’ reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief (aan de hand van theoretie en concrete praktijkcases) het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van een content marketing strategie. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen.


Onderwerpen

Tijdens deze masterclass staan contentstrategie, communitymanagement en brand engagement centraal. Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe kan een goede content marketing strategie worden opgezet? Hoe zorg je ervoor dat deze de doelgroep raakt, boeit en bindt? Wat komt er kijken bij online content marketing (seo-proof, aansluiten bij informatiebehoefte, community management). En hoe past merkloyaliteit hierin?

  • Middagcollege: Contentmarketing, brand engagement, community management en loyaliteit 
  • Avondcollege: Implementatie engagementprojecten: werking systemen, hoe projecten van de grond krijgen.

Docenten

Bob Oord – Eind jaren 90 was Bob als vp marketing betrokken bij de online contentleverancier YourNews, en als freelancer bij de doorstart van YourNews naar het huidige Momac. Tijdens de Internetcrisis was hij medeoprichter van kostenbesparings- adviesbureau CostFocus. Om zich weer volledig te kunnen richten op online marketing start hij in 2005 met de voorbereidingen voor het content marketingbureau Leadfrog dat sinds juni 2010 onderdeel werd van Heliview. In het voorjaar van 2013 richtte hij XPRTS Media op dat zich toelegt op contentmarketing op Tablets.


Cor Hospes Na een afgeronde hbo-opleiding en universitaire studie werkte Cor ruim 20 jaar als zelfstandig journalist voor de belangrijkste kranten en (vak)tijdschriften van ons land. Hij schreef vooral over lifestyle (culinair, reizen en design), en management en marketingcommunicatie. In 2009 maakte hij de overstap naar marketingcommunicatie, omdat hij merkte dat storytelling en content met toegevoegde waarde binnen dat vak alsmaar belangrijker werden. En van verhalen vertellen en betekenisvolle content heeft hij als voormalig zelfstandig journalist wel een beetje verstand. Net zoals het zoeken naar het antwoord op de meest essentiële vraag die elk merk zich zou moeten stellen: waarom doe je wat je doet.


Lokatie, data en kosten

De masterclass ‘Content Marketing & Brand Engagement’ vindt plaats in Utrecht. Het eerste college start om 15.00 uur en duurt tot ongevee 17.45 uur. Na de pauze gaat het avondcollege wee verder om 18.15 uur en duurt tot ongeveer 21.00 uur. Het inschrijfgeld voor de masterclass bedraagt € 395,- (ex-BTW). Inschrijven kan via contact@nibaa.nl. Actuele data van deze en andere masterclasses, vindt u hier.