Organisaties moeten in onze veranderende samenleving steeds meer moeite doen om product of dienst onder de aandacht te brengen. De eerste indruk is vaak beslissend in een keuzeproces van de consument. Designmanagement kan organisaties helpen om een goede eerste indruk achter te laten. Het omvat alle activiteiten die ervoor zorgen dat de (visuele) identiteit van een organisatie effectief kan worden ingezet bij het realiseren van organisatiedoelen (in samenhang met haar identiteit en positionering). Deze masterclass verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede designstrategie op te zetten.Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe kan er meerwaarde worden gecreëerd door van design (‘total user experience’).
  • Hoe kan er een herkenbare, aansprekende en onderscheidende Brand Identity worden gecreëerd?
  • Hoe kan hier een duidelijk zichtbare representatie (Visual Identity) uit worden gedestilleerd?
  • Welke rol spelen internet en social media bij het optuigen van een succesvolle designstrategie?

Learnings

De masterclass Brand Identity & Design Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van designbeleid. En leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen.


Onderwerpen

Tijdens deze masterclass staat het creëren van een heldere merkidentiteit centraal als ook de inzet van design management hierbij (aan de hand van theorie en diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ontwerp je een goede designstrategie, hoe zorg je ervoor dat er een herkenbare visuele identiteit ontstaat? Hoe manage je het totale designproces? En wat is de rol van het internet en social media hierbij? Tijdens het avondcollege staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? En welke vaardigheden zijn hierbij van belang?

  • Middagcollege: Merkidentiteit, designmanagement, designprocessen, rol van online marketing,
  • Avondcollege: Hoe aanvliegen van projecten, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee, etc.

Lokatie, data en kosten

De masterclass ‘Brand Identity & Design Management’ vindt plaats in Utrecht. Het eerste college start om 15.00 uur en duurt tot ongeveer 17.45 uur. Na de pauze gaat het avondcollege wee verder om 18.15 uur en duurt tot ongeveer 21.00 uur. Het inschrijfgeld voor de masterclass bedraagt € 395,- (ex-BTW). Inschrijven kan via contact@nibaa.nl. Actuele data van deze en andere masterclasses, vindt u hier.