Bedrijven concurreren op vier velden tegelijk: op de commerciële markt, de financiële markt, de arbeidsmarkt en om steun in de samenleving. Om daarin succesvol te zijn moeten bedrijven zich positioneren en bouwen aan hun ‘naam en faam’. Want een sterke reputatie werkt als een magneet en leidt tot betere prestaties. Dit resulteert in waardecreatie: beleggers betalen voor bedrijven met een uitstekende reputatie een premium prijs. De opleiding ‘Reputation leadership’ verschaft u de noodzakelijke conceptuele kennis én inzichten om uw merk richting  ‘reputation leadership’ te bewegen. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Welke trends, insights en concepten zijn er op het gebied van reputation leadership en reputatiemanagement?
  • Welke kenmerken hebben ‘reputatie leaders’  en wat leren we hiervan?
  • Hoe kan er solide gebouwd worden aan imago en reputatie?
  • Hoe kan reputatiemanagement bijdragen aan een concurrentievoordeel?
  • Hoe grijpen brand, design en reputatie management in elkaar?
  • Hoe zorgt u ervoor dat er een ‘reputation driven’ organisatie kan ontstaan?

Learnings 

De opleiding ‘Reputation Leadership’ brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en reikt u nieuwe inzichten en perspectieven aan over reputatiebeleid en de principes van reputation leadership. Verder leert het u hoe u deze inzichten, kunt toepassen in uw eigen bedrijf en hoe u deze kennis kunt vormgeven in een strategisch plan van aanpak wat daadwerke- lijk geïmplementeerd kan worden. U rond de opleiding af met een ‘brand journey’ bij een best-of-class bedrijf waar u getuige bent van een succesvolle reputation leadership-implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De opleiding ‘Reputation Leadership’ bestaat uit de volgende vier blokken: business strategy, reputation  perspectieven en concepting (college een en twee). Cultuur, verander- management en reputation leadership issues (college drie en vier).  Reputation leadership, -equity en reputation management (college vijf en zes). Brand Journey en schrijven van een strategisch reputatieplan (college zeven en acht). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De opleiding ‘Reputation Leadership’ is bedoeld voor reputatiemanagers, (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, algemeen managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verant- woordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van reputation management en leadership. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De opleiding ‘Reputation Leadership’ vindt plaats in Utrecht. De opleiding start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 8 colleges. De eerste zes reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. De afsluitende twee colleges worden op locatie bij een best-of-class merk verzorgd. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de opleiding ‘Reputation Leadership’ bedraagt € 1.890,- (ex-BTW).  Dit is exclusief catering en een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Wilt u de brochure downloaden? Klik dan hier. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.