Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat innovatie bij veel grotere organisaties in de top drie van groeistrategieën staat. Vaak benutten deze organisaties het innovatief vermogen van de medewerkers echter onvoldoende. Dit komt omdat het de creatieven ontbreekt aan leiderschap en de managers aan innovativiteit. Voor grotere organisaties is het essentieel dat leiderschaps- kwaliteiten én het vermogen te innoveren hand in hand met elkaar gaan. Innovatieve managers blijken in de praktijk veel vaker en succesvoller nieuwe ideeën in de markt te kunnen zetten. Dit heeft een sterk positief effect op de groei van omzet en winst van de organisatie. De opleiding ‘Innovation leadership verschaft u de noodzakelijke conceptuele kennis én inzichten om uw merk richting ‘innovation leadership’ te bewegen. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Welke trends, insights en concepten zijn er op het gebied van innovation leadership en innovatiemanagement?
  • Welke kenmerken hebben ‘innovation leaders’  en wat leren we hiervan?
  • Hoe kan er solide gebouwd worden aan een innovatieve organisatie?
  • Hoe kan innovatiemanagement bijdragen aan een concurrentievoordeel?
  • Welke rol kan merkenbeleid spelen bij innovatie- en NPD-processen?
  • Hoe zorgt u ervoor dat er een ‘innovation driven’ organisatie kan ontstaan?

Learnings 

De opleiding ‘Innovation Leadership’ brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en reikt u nieuwe inzichten en perspectieven aan over innovatiebeleid en de principes van innovation leadership. Verder leert het u hoe u deze inzichten, kunt toepassen in uw eigen bedrijf en hoe u deze kennis kunt vormgeven in een strategisch plan van aanpak wat daad- werkelijk geïmplementeerd kan worden. U rond de opleiding af met een ‘brand journey’ bij een best-of-class bedrijf waar u getuige bent van een succesvolle innovation leadership-implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De opleiding ‘Innovation Leadership’ bestaat uit de volgende vier blokken: business strategy, innovatie perspectieven en concepting (college een en twee). Cultuur, verander- management en innovation leadership issues (college drie en vier).  Innovation leadership, innovatiemanagement en merkgedreven innovatie (college vijf en zes). Brand Journey en schrijven van een strategisch innovatieplan (college zeven en acht). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De opleiding ‘Innovation Leadership’ is bedoeld voor innovatiemanagers, business developmentmanagers, strategen, R&D-managers, marketing managers, brand managers, productmanagers, adviseurs, algemeen managers, commercieel directeuren en/of managers  die verant- woordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van innovation management en leadership. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De opleiding ‘Innovation Leadership’ vindt plaats in Utrecht. De opleiding start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 8 colleges. De eerste zes reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. De afsluitende twee colleges worden op locatie bij een best-of-class merk verzorgd.  Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de opleiding ‘Innovation Leadership’ bedraagt € 1.890,- (ex-BTW).  Dit is exclusief catering en  een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.