De digitale revolutie zorgt ervoor dat onze samenleving in hoog tempo verandert. Hierdoor wordt het verander- en innovatievermogen van bedrijven flink op de proef gesteld.  Digitalisering is verschoven van een ondersteunende en procesmatige rol naar een value driver van strategische vernieuwing. Leiders in de digitale wereld moeten ‘grenzeloos’ kunnen organiseren en over de randen van hun eigen organisatie heen kunnen kijken om te zien waar waardevolle connecties en netwerken tot stand kunnen komen. De opleiding ‘Digital leadership verschaft u de noodzakelijke conceptuele kennis én inzichten om uw merk richting  ‘digital  leadership’ te bewegen. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Welke trends, insights en concepten zijn er op het gebied van digital leadership en digital (brand) management?
  • Welke kenmerken hebben ‘digital leaders’  en wat leren we hiervan?
  • Hoe kan er solide gebouwd worden aan een stabiele digitale organisatie?
  • Hoe kan digital (brand) management bijdragen aan een duurzaam concurrentievoordeel?
  • Welke invloed heeft digitalisering op de traditionele bedrijfsdisciplines?
  • Hoe zorgt u ervoor dat er een ‘digital driven’ organisatie kan ontstaan?

Learnings 

De opleiding ‘Digital Leadership’ brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en reikt u nieuwe inzichten en perspectieven aan over digital beleid en de principes van digital leadership. Verder leert het u hoe u deze inzichten, kunt toepassen in uw eigen bedrijf en hoe u deze kennis kunt vormgeven in een strategisch plan van aanpak wat daadwerke- lijk geïmplementeerd kan worden. U rond de opleiding af met een ‘brand journey’ bij een best-of-class bedrijf waar u getuige bent van een succesvolle digital leadership-implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De opleiding ‘Digital Leadership’ bestaat uit de volgende vier blokken: business strategy, digital perspectieven en concepting (college een en twee). Cultuur, verander- management en digital leadership issues (college drie en vier).  Digital leadership, -equity en digital (brand) management (college vijf en zes). Brand Journey en schrijven van een strategisch digital plan (college zeven en acht). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De opleiding ‘Digital Leadership’ is bedoeld voor innovation managers, strategen, changemanagers, business developmentmanagers, (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, product managers, adviseurs, algemeen managers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van digital management en leadership. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De opleiding ‘Digital Leadership’ vindt plaats in Utrecht. De opleiding start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 8 colleges. De eerste zes reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. De afsluitende twee colleges worden op locatie bij een best-of-class merk verzorgd. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de opleiding ‘Digital Leadership’ bedraagt € 1.890,- (ex-BTW).  Dit is exclusief catering en een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Wilt u de brochure downloaden? Klik dan hier. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.