De weg naar klantgerichtheid is niet altijd gemakkelijk. Een betere marktfocus vraagt om verandering van gevestigde structuren en culturen. Maar veranderingen worden door mensen vaak als bedreigend ervaren. Transformatie naar meer klantgerichtheid is echter noodzakelijk om succesvol te kunnen zijn en te blijven. Klantgerichtheid biedt namelijk een fraai uitzicht op meer rendement en grotere continuïteit. Om een klantgerichte organisatie te worden, is klantgericht leiderschap cruciaal. Klantgerichtheid moet verankerd zijn in het leiderschap van de organisatie om houdbare, langetermijnresultaten te kunnen boeken. De opleiding ‘Customer leadership verschaft u de noodzakelijke conceptuele kennis én inzichten om uw merk richting ‘customer leadership’ te bewegen. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Welke trends, insights en concepten zijn er op het gebied van customer leadership en klantgericht management?
  • Welke kenmerken hebben ‘customer leaders’  en wat leren we hiervan?
  • Hoe kan er gebouwd worden aan een customer-centric-organisation?
  • Hoe kan customer management bijdragen aan een concurrentievoordeel?
  • Welke rol kan merkenbeleid spelen bij customer managementprocessen?
  • Hoe zorgt u ervoor dat er een ‘customer driven’ organisatie kan ontstaan?

Learnings 

De opleiding ‘Customer Leadership’ brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en reikt u nieuwe inzichten en perspectieven aan over customer managementbeleid en de principes van customer leadership. Verder leert het u hoe u deze inzichten, kunt toepassen in uw eigen bedrijf en hoe u deze kennis kunt vormgeven in een strategisch plan van aanpak wat daad- werkelijk geïmplementeerd kan worden. U rond de opleiding af met een ‘brand journey’ bij een best-of-class bedrijf waar u getuige bent van een succesvolle customer  leadership-implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De opleiding ‘Customer Leadership’ bestaat uit de volgende vier blokken: business strategy, klantperspectieven en concepting (college een en twee). Cultuur, verander- management en customer leadership issues (college drie en vier).  Customer leadership, klantwaarde, en customer (experience) management (college vijf en zes). Brand Journey en schrijven van een strategisch customer managementplan (college zeven en acht). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De opleiding ‘Customer Leadership’ is bedoeld voor customer service managers, contactcenter managers, crm-managers, customer experience managers, business development managers, strategen, marketing managers, brand managers, productmanagers, adviseurs, algemeen managers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van customer management en leadership. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De opleiding ‘Customer Leadership’ vindt plaats in Utrecht. De opleiding start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 8 colleges. De eerste zes reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. De afsluitende twee colleges worden op locatie bij een best-of-class merk verzorgd. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de opleiding ‘Customer Leadership’ bedraagt € 1.890,- (ex-BTW).  Dit is exclusief catering en een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.