Onderzoek laat zien dat merkleiders die niet consistent door marketing worden ondersteund, een beperkte levensduur hebben. Marketingprofessor Golder concludeert dat slechts 23% van de merkleiders uit 1923, in 1997 nog steeds marktleider is, 28% is verdwenen. De uitkomsten verrassen nauwelijks: dagelijks verliezen merken waarde, door weglopende klanten of nieuwe concurrerende producten. Merken moeten continu worden onderhouden en opnieuw ingevuld, om relevant te blijven voor consumenten. Wie het leiderschap wil behouden moet blijven veranderen. De opleiding ‘Brand leadership’ verschaft u de noodzakelijke conceptuele kennis én inzichten om uw merk richting  ‘brand leadership’ te bewegen. Vragen die centraal staan, zijn:

  • Welke trends, insights en concepten zijn er op brand leadershipgebied?
  • Welke kenmerken hebben ‘brand leaders’  en wat leren we hiervan?
  • Hoe kan er merkmeerwaarde en betekenis worden gecreëerd?
  • Hoe kan branding bijdragen aan een duurzaam concurrentievoordeel?
  • Hoe grijpen brand, design en reputatie management in elkaar?
  • Hoe zorgt u ervoor dat er een ‘brand driven’ organisatie kan ontstaan?

Learnings 

De opleiding ‘Brand Leadership’ brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en reikt u nieuwe inzichten en perspectieven aan over merkbeleid en de principes van brand leadership. Verder leert het u hoe u deze inzichten, kunt toepassen in uw eigen bedrijf en hoe u deze kennis kunt vormgeven in een strategisch plan van aanpak wat  daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden. U rond de opleiding af met een ‘brand journey’ bij een best-of-class bedrijf waar u getuige bent van een succesvolle brand leadership-implementatie.


Onderwerpen van de opleiding

De opleiding ‘Brand Leadership’ bestaat uit de volgende vier blokken: business strategy, branding perspectieven en concepting (college een en twee). Cultuur, verander- management en brand leadership issues (college drie en vier).  Brand leadership, brand equity en merkmeerwaarde (college vijf en zes). Brand Journey en schrijven van een strategisch brandplan (college zeven en acht). Voor actuele data van de leergang, klik hier. Voor een nadere uiteenzetting van de colleges, klik hier


Voor wie is deze opleiding geschikt?

De opleiding ‘Brand Leadership’ is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, algemeen managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.


Docenten van de opleiding

Onze docenten zijn bedreven in vraagstukken op het gebied van brand management en leadership. Onze docenten verzorgen vanuit zowel theorie als praktijk hun colleges. Alle docenten in de opleiding zijn ervaren professionals, hoogleraar en/of vakdocent. Voor een overzicht van het docentencorps, klik hier.


Lokatie, data en kosten

De opleiding ‘Brand Leadership’ vindt plaats in Utrecht. De opleiding start drie keer per jaar, in januari, maart en oktober en kent 8 colleges. De eerste zes reguliere colleges worden verspreid over drie dagen gegeven van 15.00 uur tot 21.00 uur op een donderdag. De afsluitende twee colleges worden op locatie bij een best-of-class merk verzorgd. Voor actuele data, klik hier. Het collegegeld voor de opleiding ‘Brand Leadership’ bedraagt € 1.890,- (ex-BTW).  Dit is exclusief cateringkosten en een pakket met literatuur t.w.v. €99,-. Wilt u de brochure downloaden? Klik dan hier. Heeft u vragen of wilt u alvast een voorlopige reservering maken, mail ons: contact@nibaa.nl.